;
coinex

پایان عمر سیم کارت های سنتی به دست اپل و سامسونگ

در حال حاضر کاربران باید سیم کارت خود را از اپراتور های تلفن همراه تهیه کنند. به زودی ممکن است سیم کارت به عنوان قطعه ای از دستگاه به صورت ثابت جایگذاری شود و به این ترتیب کاربران امکان بیشتری برای انتخاب ارائه دهندگان شبکه های تلفنی داشته باشند.

در حال حاضر کاربران باید سیم کارت خود را از اپراتور های تلفن همراه تهیه کنند. به زودی ممکن است سیم کارت به عنوان قطعه ای از دستگاه به صورت ثابت جایگذاری شود و به این ترتیب کاربران امکان بیشتری برای انتخاب ارائه دهندگان شبکه های تلفنی داشته باشند.

اپل در حال حاضر به دارندگان آی پد هایی که از LTE بهره مند هستند، Apple-SIM را ارئه می دهد- البته تعداد کمی از اپراتور های تلفن همراه برای پشتیبانی از این سیم کارت ها با اپل همکاری می کنند. به گزارش Financial Times اکنون اپل و سامسونگ تصمیم گرفته اند که سیم کارت های کلاسیک را با سیم کارت های قابل برنامه ریزی (eSIM) که در دستگاه به شکل ثابت ادغام می شوند، جایگزین کنند. مانند کاری که به طور مثال شرکت آمریکایی Sprint انجام می دهد. سیم کارت به عنوان یک قطعه از گوشی ثابت در دستگاه جایگذاری می شود و از طریق نرم افزار با دستگاه هماهنگ می شود. این سیستم ممکن است تا سال آینده به شکل گسترده مورد استفاده قرار بگیرد، به گفته Financial Times تا آن زمان می توان از اپل کماکان انتظار تولید گوشی های همراه با اپل سیم را داشت. مزیت این فناوری جدید این است که تولید کنندگان امکان استفاده مفید تر از این فضای آزاد را خواهند داشت- به طور مثال برای ساخت گوشی های باریک تر یا جا سازی این سیم کارت های جدید در دستگاه های پوشیدنی کوچک مانند ساعت های هوشمند.

طبق اطلاعات به دست آمده از Financial Times، اتحادیه جی اس ام مذاکرات در خصوص استاندارد کردن استفاده از eSIM بین اپل، سامسونگ و اپراتور های بزرگ تلفن همراه، مانند AT&T، اداره مخابرات آلمان، Vodafone و O2 را تایید کرده است. بخش بزرگی از آنها حاضر به استفاده از این فناوری جدید شده اند، البته این اقدام تا حد زیادی اجباری است، زیرا ورود eSIM به معنی پایان قراردادهای کنونی برای اخذ سیم کارت محسوب می شود. اتحادیه جی اس ام گفته است که آنها به این مذاکرات خوش بینانه نگاه می کنند، البته تا عقد قرارداد نهایی با این دو شرکت هنوز کمی زمان لازم است.

درکنار صرفه جویی در فضا، eSIM مزایای کاربردی دیگری هم برای کاربران به همراه می آورد. با این روش، کابران می توانند بین اپراتور های مختلف تعویض کنند- این امکان حتی برای ارئه دهندگان سیم کارت های شارژی هم وجود دارد. استفاده از این سیم کارت ها مشکل هزینه هنگفت رومینگ را هم حل خواهد کرد، زیرا کاربران می توانند مستقیما از شبکه های تلفنی در کشورهای خارجی و تعرفه های داخلی آنها استفاده کنند، بدون اینکه شماره تلفن خود را از دست بدهند. البته این امر مستلزم همکاری تعداد زیادی از اپراتور های تلفن همراه در سراسر دنیا و ایجاد یک استاندارد مشترک برای eSIM است.

شرکت مخابرات آلمان Deutsche Telekom استفاده از eSIM را برای سال 2016 اعلام کرده است. باید منتظر ماند و دید که این پروژه مشترک بین اپل، سامسونگ و اپراتور های تلفن همراه نهایتا کی تبدیل به یک استاندارد جهانی می شود!

.

منبع: welt


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر