;
coinex

تیم کوک تایید کرد که او در جنگ با اندروید برای سهم بازار است و او برنده می شود

کورد دیگر اپل این است که درفصل گذشته 47.5 میلیون آیفون به فروش رساند. اما همانطور که گفتیم 73٪ از آنها افرادی بودند که قبلا آی فون نداشتند،

این جالب ترین چیزی است که تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در مورد خبر درآمد فصل سوم 2015، در شب گذشته طی مکالمه خود با تحلیلگر وال استریت گفت:

از نظر درصدی، مشتریان که آیفون خود را عوض کرده و آیفون 6 و 6 پلاس خریده اند در مقابل کسانی که قبلا گوشی آیفون نداشته اند، 73٪ است و یا به این معنی است که 27 درصد از مشتریانی قبل از راه اندازی آیفون 6 و 6 پلاس، گوشی آیفون داشتند و حال گوشی جدید تهیه کرده اند.

رکورد دیگر اپل این است که درفصل گذشته 47.5 میلیون آیفون به فروش رساند. اما همانطور که گفتیم 73٪ از آنها افرادی بودند که قبلا آیفون نداشتند، کوک گفت:

نتایج قوی آیفون هم در بازارهای توسعه یافته و هم در حال ظهور گسترش یافته است و ما شاهد بالاترین نرخ سوئیچ از اندروید به آیفون بوده ایم.

“بالاترین نرخ سوئیچ” هرچند که قابل توجه است ولی سه ماه پیش هم او همین را گفت. سوئیچ بزرگ از اندروید به آیفون آرامشی به بار می آورد ولی نباید باعث شتاب منفی شود.

Business Insider قبلا به این موضوع اشاره کرده بود: استراتژی جدید اپل مبنی بر این است که سهم اندروید را در بازار کشورهای غربی مانند ایالات متحده و اروپا خواهد گرفت. این افسانه است که اپل علاقه مند به سهم بازار نیست – به وضوح مشخص است که در حال سرقت سهم بازار از دیگر برند ها، به ویژه سامسونگ می باشد.

در حال حاضر، با توجه به گفته کوک، ما می دانیم که استراتژی اپل در به دست آوردن این سهم، متقاعد کردن مردمی با درامد کم به پرداخت هزینه بیشتر و خرید آیفون می باشد. در اینجا یک بخش از گفتگو شب گذشته را می بینیم:

تحلیلگر: بنابراین قدرت و رشد بالای چشمگیر بازار به دلیل در نظر گرفتن سهم رده بالای شماست، تا کی می خواهید در این سطح قیمت بمانید؟ و یا می توانید اثبات کنید که در واقع به اندازه بازار محصولات خود را از نظر قیمت گسترش داده اید؟

کوک: آه، من فکر می کنم شکی وجود ندارد اگر شما نگاه کنید ما در حال گسترش اندازه بازار در آن قسمت ها هستیم. این هم درست است که برخی از افراد هستند که به آیفون از نقطه نظر قیمت نگاه می کنند و این عالی است. اما من فکر می کنم پاسخ این است که هر دو اتفاق می افتد و آن نکته کلیدی این است که ما هر دو کار را انجام می دهیم .

بنابراین حال شما مطلع هستید که رشد فروش اپل از سوی کاربرانی است که قبلا اپل نداشتند نه ارتقاء کاربران فعلی شرکت، و همچنین از فروش محصولات گران قیمت و رده بالایی است که از قبل تحت سلطه او بوده است.

به عبارت دیگر آیفون و سیستم عامل آن یک تهدید جدی برای اندروید، می باشند.

.

منبع: businessinsider


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر