;
coinex

یکه تازی اپل واچ در بازار فروش ساعت های هوشمند

تنها سه ماه از ورود اپل واچ به بازار می گذرد، ولی این ساعت هوشمند در این مدت زمان کوتاه پشت تمام رقبای خود را به خاک مالیده است.

تنها سه ماه از ورود اپل واچ به بازار می گذرد، ولی این ساعت هوشمند در این مدت زمان کوتاه پشت تمام رقبای خود را به خاک مالیده است.

در سه ماه گذشته، اپل 75 درصد بازار جدید ساعت هوشمند را از آن خود کرده است. البته رقبای جدید اپل واچ در جایگاه های خود در انتظار ورود به این میدان رقابت ایستاده اند. اپل واچ در اواخر ماه آپریل به بازار عرضه شده است، لیکن به نظر می رسد که اپل در این سه ماه قادر بوده که این بازار جوان و نسبتا کوچک را در دست خود بگیرد. طبق برآورد سایت Strategy Analytics، اپل در سه ماهه دوم سال جاری 75 درصد فروش جهانی ساعت های هوشمند را از آن خود کرده است. یا به عبارت دیگر، از هر چهار ساعت هوشمند سه عدد دارای لوگوی اپل هستند.

طبق تخمین متخصصان، در سه ماه گذشته جمعا 5.3 میلیون ساعت هوشمند در کل دنیا به فروش رسیده است. اپل 4 میلیون از آنها را فروخته و پس از آن سامسونگ با فاصله زیادی و فروش 400 هزار دستگاه و 7.5 درصد در مکان دوم قرار دارد. دیگر تولیدکنندگان، از جمله ال جی، سونی و ایسوس جمعا 900 هزار ساعت هوشمند به فروش رسانده اند.

بازار ساعت های هوشمند به سرعت رو به رشد است

با حضور اپل واچ بازار ساعت های هوشمند که هنوز نسبتا کوچک است، به تدریج شکوفا می شود. طبق گزارش سایت Strategy Analytics در مقایسه با سال گذشته در همین مقطع زمانی، فروش ساعت های هوشمند افزایشی بالغ بر 457 درصد داشته است. البته این ارقام تنها بر حسب تخمین متخصصان اعلام شده اند. به طور مثال، از جانب شرکت اپل تا کنون هیچ رقم رسمی مبنی بر افزایش فروش اعلام نشده است. طبق گفته مدیر مالی اپل، لوکا مااِستری (Luca Maestri)، اپل واچ در نه هفته اول پس از عرضه به بازار در مقایسه با آی فون و آی پد فروش بهتری داشته است.

همزمان با IFA 2015 در ماه سپتامبر، قطعا از ساعت های هوشمند جدیدی رونمایی خواهد شد. سامسونگ به احتمال خیلی زیاد در هفته های آینده ساعت هوشمند Gear A را معرفی می کند. این ساعت از یک صفحه نمایش گرد و سیستم عامل تیزن (Tizen) برخوردار خواهد بود. هواوی هم ساعت هوشمند Huawei Watch را که در کنگره جهانی موبایل معرفی کرده بود، به بازار عرضه خواهدکرد.

.

منبع: stern


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر