;
coinex

گوگل، آمازون و ناسا در حال کار بر روی کنترل ترافیک هواپیما های بدون سرنشین هستند

گوگل می خواهد یک سیستم کنترل ترافیک هوشمند برای هواپیما های بدون سر نشین منظور کلوگیری از برخورد های هوایی درست کند.

همه ی افراد هواپیما های بدون سر نشین را دوست دارند از جمله دنبال کنندگان اخبار، علاقه مندان آماتور و حتی آمازون. اما این هواپیماهای بدون سر نشین باعث دردسر های بسیاری برای خلبانان در فواصل خیلی نزدیک به فرودگاه ها و در سر راه خدمات اورژانسی می شوند.

اما بعضی چیز ها تغییر کرده اند. گوگل با کمک کوچکی از طرف دوستانش می خواهد یک سیستم کنترل ترافیک هوشمند برای هواپیما های بدون سر نشین به منظور جلوگیری از برخورد های هوایی درست کند. شرکت این طرح را در بلومبرگ نشان داد.

طبق گزارشات، بیش از ده شرکت در هیئت مدیره هستند از جمله ناسا، آمازون و وریزون. ایده ای که این جا وجود دارد این است که این پهباد ها به لطف ساختن سیستم سنجش و گزارش دهی می توانند به صورت اتومات از یکدیگر دور شوند.

این روزهای ابتدایی برای یک سیستم این چنینی است اما انتظار می رود که بعضی از جزئیات در کنفرانسی که توسط ناسا هفته ی بعد برگزار می شود منتشر گردد. Dave vos از جانب گوگل گفت که او انتظار دارد شبکه های مختلف در کنار یکدیگر، با همکاری و اقدام دولت ها به عنوان ناظر، اجرا خواهند شد.

انسان ها هنوز در هزینه ی ماشین های خود مانده اند، اما اگر شما تلاش کنید و به پرواز هواپیمای بدون سر نشین دیگری بپردازید، با این کار، سیستم امنیتی تبدیل به چالش خواهد شد.

هر کسی این موضوع را می داند که مزایای بالقوه استفاده گسترده هواپیما های بدون سر نشین بسیار عظیم هستند، از تحویل لوازم و تجهیزات به مناطق دور دست گرفته تا بدست آوردن دید بهتر در بازی های المپیک بعدی.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر