;
coinex

Lumia 950/950 XL: گوشی هوشمند ویندوز 10 با لنز اسکنر

مایکروسافت در حال آماده سازی دو پرچمدار جدید است: Lumia 950 و Lumia 950 XL. این گوشی ها از تجهیزاتی مانند ویندوز 10، لنز اسکنر برای Windows Hello، شارژ بی سیم، پردازنده 6 و 8 هسته ای، قلم نوری و یک جلد هوشمند برخوردارند.

مایکروسافت در حال آماده سازی دو پرچمدار جدید است: Lumia 950 و Lumia 950 XL. این گوشی ها از تجهیزاتی مانند ویندوز 10، لنز اسکنر برای Windows Hello، شارژ بی سیم، پردازنده 6 و 8 هسته ای، قلم نوری و یک جلد هوشمند برخوردارند.

مایکروسافت قصد دارد دو گوشی پرچمدار جدید از سری لومیا را به بازار عرضه کند. به گزارش سایت آمریکاییWindows Central نام این گوشی های جدید ویندوز 10، لومیا 950 ( با نام کد Talkman) و لومیا 950 XL (با نام کد Cityman) خواهد بود. هر دو لومیا قرار است که از یک لنز اسکنر برخوردار باشند، لومیا 950 XL که مدل بزرگتر این دو گوشی است، با یک قلم نوری با نام Surface Pen عرضه خواهد شد. به علاوه برای این مدل یک جلد هوشمند هم در نظر گرفته شده است. به این ترتیب Lumia 950 XL بیشتر مناسب اشخاصی است که زیاد تایپ می کنند و یا از آن به عنوان ابزار کار استفاده می کنند.

تجهیزات Lumia 950 و Lumia 950 XL

هر دو گوشی هوشمند یک دوربین 20 مگا پیکسلی بسیار شفاف دارند، مدل XL ظاهرا به یک فلاش سه مرحله ای نیز مجهز شده است. دوربین جلویی آن ها تصاویر 5 مگا پیکسلی می اندازد. برای هر دو گوشی هوشمند بدنه هایی از جنس پلاستیک، در رنگ های سیاه و سفید در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی آن ها 32 گیگا بایت است که با استفاده از کارت های مایکرو اس دی قابل ارتقا می باشد.

لنز اسکنر برای Windows Hello

البته ویژگی این لومیا های جدید، لنز اسکنر آن ها برای Windows Hello است. با استفاده از Windows Hello، کاربر می تواند بدون نام کاربری و رمز عبور وارد گوشی هوشمند خود شود، زیرا لنز این گوشی به عنوان ابزاری برای شناسایی استفاده می شود، یعنی به عبارتی یک روش شناسایی بیومتریک محسوب می شود.

تجهیزات لومیا 950

Talkman یا همان لومیا 950 دارای یک صفحه لمسی 5.2 اینچی OLED با تفکیک 1440*2560 پیکسل می باشد. پردازنده آن یک اسنپ دراگون 808 شش هسته ای 64 بیتی است که از 3 گیگا بایت حافظه کاری کمک می گیرد. ظرفیت باتری قابل تعویض آن 3000 میلی آمپر در ساعت است. به علاوه این گوشی از سیستم شارژ بدون کابل با فناوری Qi پشتیبانی می کند.

مدل برتر، گوشی لومیا 950 XL

لومیا 950 XL که با نام Cityman هم شناخته می شود از یک صفحه نمایش لمسی 5.7 اینچی OLED با قابلیت تفکیک 1440*2560 پیکسل برخوردار است. در این گوشی یک پردازنده اسنپ دراگون 810 هشت هسته ای 64 بیتی مسئولیت محاسبات را به عهده دارد که از 3 گیگا بایت رم کمک می گیرد.

مایکروسافت ظاهر لومیا 950 XL را با استفاده از دکمه های آلومینیومی کمی زیبا تر کرده است. باتری 3300 میلی آمپری قابل تعویض آن کمی از مدل لومیا 950 قوی تر است. مسلما امکان شارژ بدون کابل با فناوری Qi برای این گوشی هم موجود است.

 قیمت و زمان آغاز فروش لومیا های جدید

زمان آغاز فروش این گوشی ها هنوز مشخص نشده است، Windows Central انتظار دارد که معرفی این گوشی ها در حین برگزاری IFA 2015 در برلین صورت بگیرد و فروش آن ها در آمریکا در اکتبر یا نوامبر آغاز شود. در مورد قیمت این گوشی ها هم هنوز هیچگونه اطلاعاتی در دسترس نمی باشد.

.

منبع: pcwelt


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر