;
coinex

7جمله که افراد موفق هرگز نمی گویند

mark-zuckerberg-399

موفقیت چیزی نیست که بتوان یک شبه به آن رسید، زحمت، زمان و تعهد محض می طلبد. هر رهبر موفق، کارآفرین و یا ایده آلیستی سیر منحصر به فرد خود را دارد به همان اندازه  برای آنچه به آن اعتقاد دارد می کوشد و به جامعه اثبات می کند که هر کسی می تواند از زنجیره ای که فکر می کند او را عقب نگه داشته است، رهایی یابد. اگر چه هر یک از آنها مسیر متفاوتی داشته اند، مقصد آنها یکسان بوده است، و آن چیزی نبوده جز موفقیت.

عوامل بسیاری وجود دارد که این افراد موفق را به هم گره می زند، یکی از این موارد چگونگی رشد آنها و بالغ شدنشان در طول مسیر است. Steve Siebold، نویسنده کتاب” مردم ثروتمند چگونه فکر می کنند،” با بیش از سه دهه مصاحبه با بیش از یک هزار میلیونر، آموخت که چه  چیزی آنها را به سوی موفقیت و ثروت  هدایت کرده است.

پاسخ این سوال بسیار ساده بود: استیو آموخت، این مهم نیست که آنها کجا متولد شده اند، و یا حتی از چه کسی متولد شده اند-  چیزی که واقعا در این میلیونر ها ایجاد ایستادگی کرده، ذهنیت آنها بوده است، برای رسیدن به اهداف خود پیش می روند در حالی که به هیچ مانعی اجازه نمی دهند سد راه آنها شود. طرز فکر این افراد منجر به ایجاد ثروت و موفقیت شده است.

در اینجا هفت جمله وجود دارد که شما هرگز نشنیده اید که یک فرد موفق آنها را به زبان آورد، چرا که این جملات با نگرش غیر قابل توقف آنها، در تضاد هستند.

1. “من از کارم نفرت دارم”

همچنین : “من از این شرکت نفرت دارم”، “رئیس من ادم سفیه و احمقی است”

یکی از صفات بسیار قابل تحسین در افراد موفق این است که آنها هرگز در مورد کار و یا محل کار خود  بیش از حد لجوج نیستند، صرف نظر از آنچه که ممکن است در هر لحظه در زندگی انجام دهند. حتی اگر آنها در یک وضعیت ناراحت کننده و یا محیطی که با انرژی منفی احاطه شده است، قرار گیرند، همیشه از اظهاراتی مانند آنچه ذکر شد اجتناب می کنند. این عناصر منفی چیزی جز کاهش سرعت شما در سفر خود برای رسیدن به موفقیت در پی ندارد. به جای توهین به یک فرد، کار و یا شرکت، آنها به دنبال حل و فصل موضوع با حقایق مناسب، تاکتیک و بی طرفی کامل هستند.

2. “این عادلانه نیست”

همچنین : “اما من برای آن مورد سزاوار ترم”

آیا رقیب شما جایزه دریافت کرده، ارزیابی شده و یا عنوانی به او داده شده است و شما هیچ چیز دریافت نکرده اید، در حالی که شما دو برابر او فعال و سازنده هستید؟ یکی از اشتباهاتی که افراد موفق هرگز انجام نمی دهند سرزنش کردن و حرف بیهوده زدن در مورد بی عدالتی های زندگی است. بی عدالتی چیزی است که شما باید آن را مورد استفاده قرار دهید. موفقیت به شما پیشکش نمی شود، باید تلاش کنید تا آن را بدست آورید، در بطن کار است که شما باید نشان دهید که سزاوار آن هستید.

رازی که انسان را  قادر به حرکت در این اراستا می کند پویشگری و انفعالی بودن، به جای ناله و شکایت است. شکوه کردن فقط باعث ایجاد احساس منفی در شما می شود. اگر فکر می کنید شما بسیار شایسته تر بوده اید، با ساخت یک مورد قوی و ارائه آن اثبات کنید که سزاوارید.

3. “چگونه آن را انجام داده ام”

همچنین : “به دلیل آن که همیشه از این راه انجام شده است”

نوآوری از ویژگی های کلیدی افراد موفق، در هر زمینه ای که ممکن است در آن باشند، است. شما باید برای یادگیری، چیزهای جدید را در بر گیرید و از انجام کارهای متفاوت با قرار داد، نترسید. هیچ کس تا کنون بدون امتحان راه جدید چیزی را به دست نیاورده است.

به عنوان مثال به استیو جابز نگاهی بیندازید: آقای جابز در  نوآوری بسیار پرشور است و چنین اشتیاقی منجر به خلق چیز های شگفت انگیزی مانند آی فون و آی پد شد، دستگاه هایی که جهان را تغییر دادند. جابز یک بار بیان کرد، “نوآوری وجه تمایز بین یک رهبر و یک پیرو است”

دارلین پرایس، رئیس شرکت Well Said، مشاوره ای با سایت بیزنس اینسایدر در مورد نگه داشتن ذهن باز و نوآوری در محل کار، به اشتراک گذاشته است. “حتی اگر شما با ایده کسی اختلاف نظر دارید، بگویید، وای، این یک ایده جالب است. چگونه کار می کند؟ “. “یا”  این یک رویکرد متفاوت است. بیایید در مورد جوانب مثبت و منفی آن بحث کنیم ” سرسخت نباشید و از امتحان چیز های جدید نترسید – این راهی نیست که در آن موفقیت به دست آید!

sergey brin

4. “این کار من نیست”

همچنین : “مشکل من نیست”، ” به اندازه کافی به من حقوق پرداخت نمی شود “

یک قانون بزرگ وجود دارد که افراد موفق از آن پیروی می کنند: اگر شما واقعا موفق هستید، به دیگران هم کمک خواهید کرد که موفق شوند. مثالی از این مورد را می توان از گفته  آقای وارن بافت در نظر گرفت که می گوید: “کسی که امروز در سایه نشسته به دلیل آن است که کسی مدت ها پیش درختی کاشته است.”

تبدیل شدن به یک تیم  اجرایی چیزی است که کمک می کند تا شما به موفقیت نزدیک تر شوید، و اگر شما یک تیم اجرایی نیستید هرگز موفقیت به سوی شما نخواهد آمد. شما ممکن است ثروتمند شوید، ممکن است موفق شوید، اما سخت کوشی و فداکاری کارکنان و اعضای کسب و کار و یا سازمان شما، دلیل واقعی موفقیت و شهرت شما هستند.

5. “این غیر ممکن است”

همچنین : “این نمی تواند انجام شود”، “من نمی توانم این کار را انجام دهم”

افراد موفق می دانند که مرزها و محدودیت ها تنها عامل خلاقیت ذهن هستند، و ما خودمان از هنگام تولد، چنین محدودیت هایی داشته ایم. چنین اظهاراتی شما را از دستیابی به عظمت باز می دارد. انسان های موفق در مورد موانع و محدویت ها شکایت نمی کنند. به جای آن راهی برای رفع موانع  پیدا می کنند و از خلاقیت خود برای رفع چالش استفاده می کنند.

کلمات منفی مانند “نمی توانم” “نمی خواهم” و “غیر ممکن است” هرگز از دهان افراد موفق شنیده نمی شود. آنها می دانند که شکایت به کسی  کمک نخواهد کرد، بلکه در واقع در مورد موضوع دست به انجام کاری می زنند.

6. “من می توانم داشته باشم”

همچنین : “من باید داشته باشم”، “من ممکن است قادر باشم”

حسرت بدترین احساسی است که یک فرد می تواند با آن مواجه شود، گاهی اوقات فرد فکر می کند که باید بتواند کاری را به سرانجام برساند در حالی که شرایط محیطی از دست خارج او می شود، افراد موفق مجال و فرصت خود را به حصرت و پشیمانی نمی دهند. این به خاطر دو دلیل است: یا آنها آن فرصت را بدون توجه به شانس بدست آورده اند، و به نوبه خود در مسیر قرار گرفته اند و یا حرکت  کرده و فرصت دیگری را که در انتظار بوده، پیدا کرده اند. پشیمانی و حسرت هرگز به درد کسی نخورده است.

7. “من هیچ انتخابی ندارم”

همچنین : “من هیچ گزینه ی دیگری ندارم”، “من  هر آنچه را می توانست انجام داده ام “

همیشه گزینه ها و فرصت هایی در دست وجود دارد، و مردم موفق می دانند که چگونه راه خود را برای این فرصت ها ایجاد کنند. پرایس اشاره کرد، “گفتن اینکه  ما هیچ چاره ای در این مورد نداریم دلالت بر این دارد که ما خود را به عنوان یک قربانی می شناسیم، که قدرتمان از محیطمان کمتر است.”

.

منبع: businessinsider


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |