;
coinex

اولین آپدیت بزرگ ویندوز 10 باعث صف طولانی ریبوت می شود

مایکروسافت اولین آپدیت بزرگ ویندوز 10 را با کد KB3081424 عرضه کرده است. البته برخی از کاربران از بروز مشکلات در حین نصب آن خبر داده اند.

مایکروسافت اولین آپدیت بزرگ ویندوز 10 را با کد KB3081424 عرضه کرده است. البته برخی از کاربران از بروز مشکلات در حین نصب آن خبر داده اند.

در طی چند روزگذشته مایکروسافت با  KB3081424 یک آپدیت وسیع را منتشر کرده است. این آپدیت ترکیبی از چندین آپدیت واحد است. از آنجاییکه مایکروسافت همراه با انتشار نسخه Windows 10 Home قانون آپدیت اجباری را نیز همگانی کرده، اکنون تمام کاربران ویندوز 10 باید جدیدترین نسخه این برنامه را نصب کنند. البته به نظر می رسد که تعدادی از کاربران نتوانسته اند این آپدیت را بدون مکشل نصب کنند و پشت صف ریبوت منتظر مانده اند.

طبق گزارشات کاربران، در حین نصب آپدیت KB3081424 یک هشدار نمایان می شود، با این محتوا که نصب نا موفق بوده است. برای اینکه تغییراتی که در سیستم به دلیل آپدیت ناموفق ایجاد شده به حالت اولیه برگردانده شوند، سیستم به شکل خودکار ریبوت می شود. اکنون مشکل اصلی وارد عمل شده و باعث می شود که پس از ریبوت، نصب آپدیت مذکور مجددا شروع شود و این مشکل به همین شکل تکرار می شود.

مقصر اصلی این خطا ظاهرا ورود اطلاعات اشتباه در بخش رجیستری است، در قسمت

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

در این قسمت مشخصات حساب های کاربری ثبت می شود. ظاهرا این خطا به دلیل حساب های کاربری ایجاد می شود که پاک شده و دیگر وجود ندارند. پیشنهادی که برای راه حل این مشکل ارائه داده شده، این است که فهرست پروفایل های ثبت شده که دارای محتوای “ProfileImagePath” می باشند و دیگر استفاده نمی شوند را به مرور زمان و یکی پس از دیگری پاک کنید. پس از هر مرحله پاک کردن باید مجددا امتحان کنید که آیا نصب آپدیت صحیح انجام می شود یا اینکه باید پروفایل بعدی را حذف کنید. این راهکار یقینا کمی زمان می برد و در ضمن بی خطر هم نیست. پس بهتر است این تغییرات را پس از ذخیره بک آپ رجیستری انجام دهید.

 راه چاره دیگری که کاربران می توانند آن را آزمایش کنند این است که آپدیت KB3081424 را به صورت دستی و نه خودکار نصب کنند. مایکروسافت به این منظور نسخه 32 بیتی و 64 بیتی این آپدیت را در دسترس کاربران قرار داده است.

.

منبع: pcwelt


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر