;
coinex

مطالعات نشان می دهد که الگوهای قفل اندرویدی که استفاده می شود، بیش از حد ساده هستند

۱۰ درصد از الگوهای قفل ایجاد شده در این مطالعه، از یک حرف از حروف الفبا تشکیل می شدند و آن حرف هم اغلب حرف اول نام بچه و یا همسرشان بود.

یک مطالعه ی صورت گرفته توسط یک خانم به نام Marto Loge، فارغ التحصیل از دانشگاه علم و صنعت نروژ (Norwegian University of Science and Technology)، نشان داد که کاربران اندروید یک مجموعه از الگوهای قفل مشابه که ممکن است پی بردن به آنها برای بقیه خیلی آسان باشد، را انتخاب می کنند. این مطالعه ۴۰۰۰ الگوی ایجاد شده را دنبال کرد و پی برد که ۷۷ درصد از این الگوها از یکی از گوشه ها آغاز می شود. ۴۴ درصد از این الگوها از گوشه ی بالا و سمت چپ شروع می شوند.

بدیهی است که تعداد گره های بیشتر استفاده شده در ایجاد یک الگو، تعداد ترکیبات احتمالی بیشاری را به همراه دارد و کشف کردن آن برای افراد دیگر سختتر خواهد بود. تعداد متوسط استفاده شده در این مطالعه ۵ گره بود، که به این معنی می باشد که احتمال اینکه کسی به آن پی ببرد ۱ در ۷۱۵۲ خواهد بود. تعداد زیادی از کاربران تنها ۴ گره را انتخاب کرده بودند، یعنی الگوی قفل صفحه نمایش انها یک حالت از ۱۶۲۴ حالت ممکن خواهد بود. به عنوان یک مقایسه بخواهیم بگوییم ، کسانی که از ۸ یا ۹ گره در این الگو استفاده می کنند، بیش از ۱۴۰۰۰۰ ترکیب احتمالی را برای این الگو رقم می زنند.

تعداد زیادی از کاربران تنها ۴ گره را انتخاب کرده بودند، یعنی الگوی قفل صفحه نمایش انها یک حالت از ۱۶۲۴ حالت ممکن خواهد بود. به عنوان یک مقایسه بخواهیم بگوییم ، کسانی که از ۸ یا ۹ گره در این الگو استفاده می کنند، بیش از ۱۴۰۰۰۰ ترکیب احتمالی را برای این الگو رقم می زنند.

Loge که این مطالعه را برای پایان نامه ی خود انجام داده بود، از کسانی که در این مطالعه شرکت کرده بودند خواست که ۳ تا الگو ایجاد کنند. یکی  از این ۳ تا برای برنامه ی بانکی، یکی برای برنامه ی خرید و یکی هم برای باز کردن قفل گوشی هوشمند بود. تعداد ۴ گره برای ایجاد این الگوها بیشترین آمار را در میان خانم ها و آقایان بدست آورد و بعد از آن هم بیشتر از ۵ گره استفاده می کردند. حتی اگر ۸ و ۹ گره هم تعداد ترکیبات یکسانی داشتند، برخی به دلیل کم بودن تعداد آن از گزینه ی ۸ گره استفاده می کردند. در واقع، اکثر افراد مورد مطالعه از تعداد حداقل گزینه برای الگوی قفل خود استفاده می کردند.

تعداد ۴ گره برای ایجاد این الگوها بیشترین آمار را در میان خانم ها و آقایان بدست آورد و بعد از آن هم بیشتر از ۵ گره استفاده می کردند.

علاوه بر تعداد گره، کشف الگوهای پیچیده تر سختتر است. درست همین مطالعات نشان داده اند که رایج ترین کلمه ی عبورها “۱۲۳۴۵۶۷” و خود “Password” و “Letmein” می باشد. ۱۰ درصد از الگوهای قفل ایجاد شده در این مطالعه، از یک حرف از حروف الفبا تشکیل می شدند و آن حرف هم اغلب حرف اول نام بچه و یا همسرشان بود. این کار Loge همچنین نشان داد که مردان جوان خیلی مایل به ایجاد یک الگوی پیچیده هستند که کشف آن سختتر باشد.

 این کار Loge همچنین نشان داد که مردان جوان خیلی مایل به ایجاد یک الگوی پیچیده هستند که کشف آن سختتر باشد.

Loge می گوید که برای ایجاد یک الگوی قفل موفق، از تعداد بیشتری گره استفاده کنید، با تقاطع این گره ها الگو را پیچیده تر کنید و گزینه ی “make pattern visible” را خاموش کنید به گونه ای که هرکسی که در نزدیکی شما بود نتواند با یک نگاه به الگوی شما پی ببرد.

برای ایجاد یک الگوی قفل موفق، از تعداد بیشتری گره استفاده کنید، با تقاطع این گره ها الگو را پیچیده تر کنید و گزینه ی "make pattern visible" را خاموش کنید به گونه ای که هرکسی که در نزدیکی شما بود نتواند با یک نگاه به الگوی شما پی ببرد.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر