;
coinex

نسخه ی بتا کورتانا برای اندروید عرضه شد

نسخه ی بتا کورتونا برای اندروید عرضه شد

مایکروسافت امروز به صورت رسمی نسخه ی بتای کورتانا را برای کاربران اندروید عرضه کرد و این شانس را به کاربران اندروید داد تا این دستیار مجازی را استفاده و مورد آزمایش قرار دهد.

کورتانا تا کنون به صورت انحصاری در اختیار مایکروسافت بوده است و این اولین بار است که یک برنامه ی دستیار مجازی به صورت رسمی برای سیستم عامل رقیب آپدیت شده است.

شرکت در ماه می اعلام کرده بود که نسخه ی اختصاصی برنامه ی کورتانا برای اندورید و iOS عرضه خواهد شد، هر چند که نسخه ی اندروید آن در ماه جولای فاش شد و به بیرون درز کرد.

حالا با رسمی شدن نسخه ی بتا، کورتانا بر روی اندروید همان ویژگی ها و کار هایی را که بر روی ویندوز فون انجام می دهد را پشتیبانی خواهد کرد. همچنین این قابلیت را هم خواهد داشت که با انجام تنظیمات، با  فشار دادن دکمه ی خانه، کورتانا به جای گوگل اجرا شود.

دیگر ویژگی ها شامل پیگیری کردن رویداد ها، جزئیات پرواز ها و آب و هوا، و همچنین تنظیم آلارم، گشتن به دنبال اخبار یا مکان های مورد علاقه مانند رستوران ها، می باشد. درست شبیه به کاری که گوگل انجام می دهد.

اگر جه در حال حاضر برخی ویژگی ها مانند باز کردن برنامه ها یا استفاده از دستورات صوتی از طریق کورتانا تنها برای ویندوز قابل استفاده هستند. اما مایکروسافت می کوید که سرانجام این ویژگی ها و قابلیت ها توسط آپدیت های بعدی به اندروید نیز آورده خواهند شد.

نسخه ی بتای کورتانا رایگان است و برای هر کسی که می خواهد این دستیار مجازی را امتحان کند، در دسترس می باشد.

ابتدا نیاز است که شما برنامه ی کورتانا را از گوگل پلی دانلود کنید، و بعد از آن مایکروسافت می گوید که شما یک آپدیت به همراه ورژن بتا دریافت خواهید کرد.

نسخه ی بتا در حال حاضر فقط در آمریکا موجود است، اما در حال فراگیر شدن در دیگر مناطق است.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر