;
coinex

تویوتا با MIT و استنفورد در پروژه ی اتومبیل های هوشمند همکاری به عمل می آورد

پروژه ی اتومبیل های هوشمند. تویوتا اعلام کرده است که به منظور توسعه ی اتومبیل های به اصلاح "هوشمند" به جای وسایل نقلیه ی خودکار، با دانشگاه استنفورد وMIT همکاری به عمل می آورد.

تویوتا اعلام کرده است که به منظور توسعه ی اتومبیل های به اصلاح “هوشمند” به جای وسایل نقلیه ی خودکار، با دانشگاه استنفورد وMIT همکاری به عمل می آورد. گفته می شود که این پروژه یک پروژه ی تحقیقاتی ۵۰ میلیون دلاری می باشد و توسط Gill Pratt، محقق DARPA رهبری می شود. هدف تویوتا حذف المان انسان از وسایل نقلیه نمی باشد، در حقیقت او می خواهد در جهت بهتر کردن رانندگی انسان ها گام بردارد. چرا که بیشتر تصادفات به خطاهای انسانی مربوط می شود، و حتی اتومبیل های خودکار حال حاضر هم می توانند عملکرد انسانی را در تصادفاتشان (که البته نادر می باشد) مقصر بدانند.

تویوتا قصد دارد که  در این پروژه با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی ، به رانندگان کمک کند. و در عین حال کسانی هم که نمی توانند تا آن روزی که یک خودرو همه ی کار ها را انجام دهد، منتظر بمانند، شنیدن این خبر که همه ی شرکت ها هم در تلاش برای  منسوخ کردن رانندگی انسان نیستند، خوشحال کننده خواهد بود.

گرچه این فناوری کمک کننده در حال حاضر هم برای اتومبیل ها در دسترس است، اما درحقیقت در مقدار کمتر و ضعیفتر از حالتی که در آینده خواهد بود، می باشد. این تکنولوژی شامل سیستم های هشدار دهنده ی پشتیبان، هشدار خروج از خط، سیستم های نظارت بر هوشیاری راننده و …می شود.

همانطور که توسعه علم و فناوری افزایش می یابد، یک روزی، این سیستم ها می توانند شامل چیزهایی مثل، اصلاح اتوماتیک خطاهای راننده  شوند. به طور مثال، هنگامی که راننده به خواب می رود و اتومبیل از مسیر منحرف می شود، این سیستم بتواند خودرو را تا زمانی که راننده هوشیار می شود نگه دارد و …

تحت این مشارکت، این سازنده ی خودرو پول لازم را برای آزمایش های محققان استنفورد و MIT فراهم خواهد کرد و نیمی از یک دهه مطالعه بر روی سیستم های رانندگی هوشمند پیشرفته را صرف خواهند کرد.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر