;
coinex

نگاهی کوتاه به تراشه ی جدید A9 اپل

 تراشه ی جدید A9 اپل
با توجه به زمان کم باقی مانده تا چهار شنبه 9 سپتامبر (18 شهریور)، این روز ها به ندرت پیش می آید که خبر جدیدی راجع به آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس به گوش نرسد. جدا از رزولوشن جدید صفحه نمایش و فن آوری جدید فورس تاچ (Force Touch) که ظاهراً تاچ 3 بعدی نام دارد، اکنون ما بنا به گزارش فون آرنا، اطلاعات فاش شده ی جدیدی، درباره ی تراشه جدید به کار رفته در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس در اختیار داریم.

این تراشه که تعریف های زیادی از آن می شود، می تواند جا پای تراشه A8 که در حال حاضر در گوشی های آیفون وجود دارد، بگذارد. برای ساخت این تراشه از فناوری 14nm استفاده شده است و گفته می شود که ساخت آن را سامسونگ انجام داده است.

تراشه A9 اخیراً مورد آزمایش قرار گرفت و نتیجه ی بسیار فوق العاده ای بر جای گذاشت. در این آزمایش، تک هسته ی تراشه امتیاز 2248 گرفت در حالی که امتیاز چند هسته ی آن 4036 شد. آیفون 6 اس که از این تراشه استفاده می کند قدرت پردازش 1.8 گیگا هرتز دارد.

در کنار رم 2 گیگابایتی، این تراشه جدید اپل، باعث بهبود چشم گیر گوشی های آیفون شده اند. همه منتظر چهارشنبه هستند تا بتوانند از نزدیک عملکرد آیفون های جدید با تراشه ی A9 را تجربه کنند. گفته می شود که این تراشه 10 برابر از اولین تراشه ای که اپل در آیفون هایش استفاده کرد، سریع تر است. درکل این آمار و امتیاز ها نشان‌ می دهد که هسته‌های پردازشگر در تراشه‌ A9 اپل کارایی بالاتری دارند، اپل همیشه نشان داده است که برای عملکرد بهتر لزوماً نیاز به تعداد هسته‌های بیشتر نیست.

.

منبع: phonearena


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر