;
coinex

موزیلا اذعان داشت که هکرها از باگزیلا اطلاعات می دزدند

موزیلا، شرکت سازنده مرورگر فایرفاکس، اعلام کرد که هکرها داده های حساس امنیتی را از باگزیلا (Bugzilla) – که یک ردیاب بگ هت و خطاها می باشد - ربوده و از آن ها برای حمله به کاربران فایرفاکس استفاده می کنند.

موزیلا، شرکت سازنده مرورگر فایرفاکس، اعلام کرد که هکرها داده های حساس امنیتی را از باگزیلا (Bugzilla) – که یک ردیاب بگ هت و خطاها می باشد – ربوده و از آن ها برای حمله به کاربران فایرفاکس استفاده می کنند.

این شرکت در یک پست وبلاگی گفت که بعد از آنکه شرکت متوجه خطر به وجود آمده شد، جلوی حسابی که هکرها به آن نفوذ کرده بودند را به سرعت گرفت. موزیلا در روز جمعه اعلام کرد که هکرها، اطلاعاتی را از باگزیلا به منظور بهره برداری از یک نقطه شکستی که به آن ها اجازه می داد تا فایل های حساس را جستجو کرده و آن ها را به درون سرور آپلود نمایند، مورد استفاده قرار می دادند.

شرکت در ادامه اعلام کرد که نسخه ای از فایرفاکس – که دومین مرورگر مورد استفاده در جهان می باشد – که در روز 27 آگوست (5 شهریور) منتشر شد، این نقاط آسیب پذیری که هکرها به منظور آسیب رسانی به کاربران از آن استفاده می کردند را یافته و آن ها را از بین برده و اصلاح کرده است.

باگزیلا یک ابزار متن باز (open source) برای ردیابی باگ ها و نقص هایی که باعث به وجود آمدن نتایجی نادرست و یا غیر منتظره خواهد شد، می باشد. در حالی که باگزیلا اغلب عمومی است اما دسترسی به اطلاعات حساس امنیتی آن، تنها برای تعداد مشخصی کاربر مورد اعتماد محدود شده است.

موزیلا گفت که بررسی هایی را مبنی بر نقض قوانین اجرایی دولتی تدارک دیده است. با افزایش تحدیدات امنیتی سایبری و افزایش حوادث گزارش شده در این زمینه، شرکت ها و دولت ها را وادار کرده تا تدابیر امنیتی قابل قبولی را برای پلتفرم ها و نرم افزار هایشان بیاندیشند.

.

منبع: firstpost


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر