;
coinex

تراشه ی جدید رم سامسونگ ، پای رم ۶ گیگا بایتی را به گوشی های هوشمند باز می کند

تراشه ی جدید رم سامسونگ. سامسونگ از شروع تولید انبوه تراشه های ۱۲ گیگا بیتی LPDDR4 RAM با استفاده از تکنولوژی پردازش ۲۰ نانومتری خود  خبر داد.

سامسونگ از شروع تولید انبوه تراشه های ۱۲ گیگا بیتی LPDDR4 RAM با استفاده از تکنولوژی پردازش ۲۰ نانومتری خود خبر داد. بنا به این خبر این شرکت اولین شرکت در جهان می باشد که به این شاهکار دست یافته است. همانطور که سامسونگ در انتشار مطبوعاتی خود نوشته، این تراشه امکان ایجاد گوشی های هوشمند با ۶ گیگا بایت (GB) رم را ارائه می دهد.

درست است، منظور همان گیگا بایت می باشد نه گیگا بیت! در واقع هرتراشه ی ۱۲ گیگا بیتی می تواند ۱.۵ گیگا بایت از اطلاعات را نگه دارد و حال سامسونگ با ترکیب ۴ عدد از این تراشه ها گوشی های هوشمندی می سازد که با یک رم عظیم ۶ گیگا بایتی عرضه می شوند.

به گفته ی سامسونگ، چیپ های رم جدید ۱۲ گیگا بیتی LPDDR4، در مقایسه با تراشه های ۸ گیگا بیتی این شرکت، ۳۰ درصد سریعتر می باشند و همینطور ۲۰ درصد توان کمتر مصرف می کنند.

در دسامبر سال ۲۰۱۴، سامسونگ اولین شرکت در تولید انبوه تراشه های ۸ گیگا بیتی (۱ گیگا بایتی) LPDDR4 RAM شناخته شد. گوشی های هوشمندی مانند وان پلاس ۲ (OnePlus 2)، سامسونگ گلکسی اس ۶ اج پلاس (Samsung Galaxy S6 edge+) و سامسونگ گلکسی نوت ۵ (Samsung Galaxy Note 5) از این تراشه ی ۸ گیگابیتی سامسونگ برای یک رم ۴ گیگابایتی استفاده کردند که بیشترین مقدار رمی است که ما تاکنون بر روی یک گوشی هوشمند دیده ایم.

سامسونگ می گوید که گوشی های هوشمند پرچمدار در آینده با رم ۶ گیگا بایتی عرضه خواهند شد که امکان “به هم پیوستن چند وظیفه ای بودن و ماکزیمم کردن عملکرد با این محیط سیستم عامل اخیر” را فراهم می کند. با این وجود اگرچه رم بیشتر بر روی هر ماشین محاسباتی چیز خوبی است اما در نگاه اول اینطور به نظر می رسد که آیا یک رم ۶ گیگا بایتی واقعا به درد یک گوشی هوشمند می خورد یا خیر.

شما چه فکر می کنید؟

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر