;
coinex

ساعت هوشمند شما می تواند به هکر ها بگوید که شما چه چیزی تایپ می کنید

ساعت هوشمند شما می تواند به هکر ها بگوید که شما چه چیزی تایپ می کنید

ساعت های هوشمند می توانند امکاناتی برای کاربران فراهم کنند که حتی  می توانند جایگزینی برای اسمارت فون ها باشند. ولی این ابزارها نیز مانند دیگر دستگاه ها، در معرض حمله ی هکر ها قرار گرفته اند. در واقع چند وقتی است، شاهد علاقه مندی هکرها در سرقت اطلاعات کاربران ساعت های هوشمند، هستیم. طبق تحقیقات امنیتی این مزاحم های دیجیتال، حتی می توانند حدس بزنند که شما در حال تایپ چه چیزی روی ساعت هوشمند خود هستید.

یک تیم از دانشگاه ایلینویز در Urbana، برنامه ای برای ساعت Gear سامسونگ ساخته اند که اطلاعاتی را که از سنسور های حرکتی و کلید های حسگر می آیند را نشان می دهد.

آنها از طریق تشخیص کلید های حسگر این امکان را پیدا می کنند که بفهمند شما روی مچتان چه چیزی را تایپ می کنید. شما می توانید با مراجعه به لینک منبع شاهد این ویدیو باشید.

این تیم می گوید، برنامه آنها، می تواند در داخل یک برنامه ی ساده ی قدم شمار پنهان باشد. اما محققان می گویند که با کم کردن نرخ سنسور ها در ساعت ها، می توان حملات آن ها را ناکام گذاشت.

He Wang دانشجوی دکترای مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه ایلینویز بیان کرد: چیزهای بسیار خوبی وجود دارد که ساعت های هوشمند می توانند آن ها را به زندگی شما بیاورند، اما چیزهای بدی هم پیرامون این ساعت های هوشمند وجود دارد. او اضافه کرد: “بنابر این اگر شما فکر می کنید که ما کار نادرستی انجام می دهیم، بهتر است بدانید که ما مردم را برای حفاظت از اطلاعات خود، روشن می سازیم و به آنها این آگاهی را می دهیم که چه خطراتی در کمین دستگاه های آنهاست.”

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر