;
coinex

فناوری جدید شارژ سریع کوالکام، شارژ باتری ها را در 35 دقیقه از 0 به 80 می رساند

شارژ سریع کوالکام. فناوری جدید شارژ سریع کوالکام شارژ باتری ها را در 35 دقیقه از 0 به 80 می رساند

شارژ سریع به طور فزاینده ای در حال گسترش است و در دنیای گوشی های هوشمند بسیار محبوب است. تقریباً هر گوشی هوشمند جدیدی برخی از انواع راه حل ها را برای تزریق انری سریعتر ارائه می دهد که یکی از محبوب ترین آنها می تواند فناوری شارژ سریع کوالکام (Qualcomm’s Quick Charge) باشد. این یک قابلیت جدید در سری جدید تراشه های اسنپدراگون است. این فناوری به ورژن 3.0 آپدیت شده است.

الگوریتم هوشمند بهینه سازی ولتاژ به گوشی اجازه خواهد داد تا “تصمیم بگیرد چه سطحی از انرژی در هر لحظه برای ماکزیمم کردن بهره وری باید انتقال پیدا کند.”

به همراه یک سری دیگر از پیشرفت ها، این فناوری جدید نسبت به نسل دوم شارژ سریع 38 درصد کارایی بیشتری دارد و سرعت شارژ آن نسبت به شارژ سریع 1 (Quick Charge 1) تقریباً دو برابر است. کوالکام می گوید یک گوشی هوشمند معمولی در مدت 30 دقیقه می تواند 80 درصد شارژ شود.

کوالکام همچنین اشاره می کند که مراحل بیشتری را برای کمک به محافظت از چرخه عمر باتری پیاده سازی کرده است تا این فناوری جدیدش هر دو فاکتور کار آمد تر و با دوام تر را داشته باشد. تراشته اسنپدراگون 820 نیز به جرگه ی تراشه های اسنپدراگون 620 ،618 ،617 و 430 در پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 3 ملحق خواهد شد.

این تراشه ها امروز برای شریکان کوالکام در دسترس است و اولین دستگاه هایی که به این فناوری مجهز خواهند شد در 2016 خواهند آمد.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر