;
coinex

یک بهمن یخ زده ی مریخی توسط دوربین ضبط شد

بهمن یخ زده ی مریخی. HiRISE به تازگی یکی از این حوادث یخ ده را با دوربین ضبط کرد که از این چشم اندازی که این عکس گرفته شده شبیه به یک پف از پنبه روی یک صخره ی قرمز رنگ به نظر می رسد.

زمین تنها جایی نیست که بهمن سرد را به خود می بیند؛ مریخ، این سیاره ی سرخ بزرگ که شاید مقر بعدی برای نژاد بشر باشد، نیز بهمن را شاهد بوده است، هرچند که آنها کاملا مشابه با آن چیزی که ما با آنها آشنا هستیم نمی باشد. HiRISE به تازگی یکی از این حوادث یخ زده را با دوربین ضبط کرد که از این چشم اندازی که این عکس گرفته شده شبیه به یک  پنبه ی پف کرده  روی یک صخره ی قرمز رنگ به نظر می رسد.

دانشگاه آریزونا یک عکس از این بهمن در ۳۰ سپتامبر منتشر کرد-توده ی سفید کوچک در وسط عکس می باشد و در نزدیکی لبه ی قطب شمال این سیاره اتفاق افتاده است. بنا به گفته ی محققان، این مکان شایعترین محل موجود لکه ی بهمن در مریخ می باشد. گفته می شود که این فصل بهار شمالی می باشد و به صورت متداول منجر به حفره ی یخ زده می شود.

وده ی سفید کوچک در وسط عکس می باشد و در نزدیکی لبه ی قطب شمال این سیاره اتفاق افتاده است. بنا به گفته ی محققان، این مکان شایعترین محل موجود لکه ی بهمن در مریخ می باشد.

این منطقه توسط HiRISE به نحوی نمایش داده می شود که محققان می توانند از زمان و اینکه اغلب چگونه این پدیده ی بهمن اتفاق می افتد، چیزهای بیشتری یاد بگیرند.

این دانشگاه می گوید، این ابر سفید کوچکی که در جلوی این صخره ی قرمز می بینید احتمالا از سرماریزه ی کربن دی اکسید درست شده است. در طول این زمان از سال بهمن سرد نسبتا شایع است.

هرچند که این بسیار کوچک به نظر می رسد اما محققان این اطمینان را به بینندگان می دهند که در واقعیت بسیار بزرگ است –حدود ۲۰ متر یا ۶۵ فوت می باشد.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر