;
coinex

مایکروسافت در حال کار بر روی یک سیستم باتری می باشد که با عادات شما تنظیم می شود

مایکروسافت. مایکروسافت در حال کار بر روی یک سیستم باتری می باشد که با عادات شما تنظیم می شود

قبلا به این موضوع اشاره کرده ایم و لازم می دانیم که باز هم آن را تکرار کنیم، که باتری یکی از چالش های جدید می باشد و وسواسی برای مهندسین به حساب می آید. یک باتری که عمر آن بیش از نصف روز باشد و بتواند همان قدرت محاسباتی و استفاده را بدون حجیم کردن یک دستگاه ارائه دهد چالشی است که این روزها مهندسان را درگیر خود کرده است. اما در حالی که بسیاری از تولید کنندگان و محققان در حال تحقیق بر روی نوع جدیدی از باتری ها و مواد می باشند، محققان مایکروسافت ایده متفاوتی ارائه داده اند؛ استفاده از همان نوع باتری هایی که در حال حاضر داریم و استفاده از یک نرم افزار هوشمند برای بهبود عمر آنها.

کامپیوترها، لپ تاپ ها و دستگاه های تلفن همراه فعلی همه از باتری هایی استفاده می کنند که برای استفاده های مختلف یک میزان خروجی را ارائه می دهند. مقدار انرژی مصرف شده به طور طبیعی به کاری که در حال انجام است بستگی دارد، اما با این همه این کار با سخت افزار دیکته شده است و میزان اتلاف زیادی را به ارمغان می آورد. وقتی که CPU در حال کار کردن است، توان بیشتری را مصرف می کند. و زمانی که در حالت اماده به کار است به مقدار کمی کاهش داده می شود. اما محققان مایکروسافت معتقدند که این روشی هوشمند و یا موثر از مدیریت توان نمی باشد.

در حقیقت این باتری که محققان مایکروسافت با همکارانی از دانشگاه در حال کار بر روی آن هستند یک باتری نیست. این یک سیستم باتری می باشد که از انواع متعدد باتری های موجود، با ظرفیت های مختلف و نرخ خروجی های مختلف استفاده می کند و با نرم افزاری هوشمند پشت سر هم به نحوی کار می کنند که شارژ لپ تاپ ها و تبلت ها را خیلی بیشتر از استانداردهای فعلی حفظ می کنند. اگر یک کاری نیاز به توان بیشتر داشته باشد، این سیستم به باتری های با نرخ بالا سوئیچ می کند. وظایف کوچکتر هم می توانند به باتری های با خروجی پایین تر و عمر باتری بیشتر سوئیچ کنند. اینها از دو مجموعه که یکی با عملکرد بالا و هسته های شدیدا مصرف کننده ی انرژی و دیگری هم با انرژی کارامدتر و هسته هایی با عملکرد ضعیف است، ساخته می شوند.

در حقیقت مایکروسافت با ارائه ی این سیستم می توانند عادات کاربران را مشاهده کند و تعیین کند که چگونه بهترین برنامه ریزی برای استفاده از آن را داشته باشند و بهینه ترین حالت استفاده از این باتری ها را در آینده ارائه دهند. به طور مثال با این روش شما می توانید مطمئن باشید که هنگام یک ارائه ی برنامه ریزی شده برای یک جلسه ی مهم با مصرف بیش از حد باتری به کمبود شارژ برنمی خورید و یا اینکه کاربری می خواهد در زمان رسیدن به خانه شبکه های اجتماعی و یا ایمیل و دیگر چیزها را چک کند، با استفاده از این سیستم هوشمند خیال شما از بابت انجام این کا راحت است چون از قبل برای آن برنامه ریزی  شده است و در این حالت می توانید از مجموعه ی با انرژی کارامدتر و هسته های با عملکرد ضعیف استفاده کنید.

چیز دیگری که محققان مایکروسافت برای آن هم راه حل منحصر بفردی ارائه داده اند این است که این سیستم متکی به مواد باتری جدید اثبات نشده نمی باشد. این می تواند به سادگی با باتری های  لیتیوم یون موجود که به صورت گسترده هم مورد استفاده قرار می گیرند، مجددا استفاده شود. به این ترتیب این سیستم نه تنها می تواند در لپ تاپ ها و دستگاه های موبایل مورد استفاده قرار گیرد بلکه می توان از آنها در اتومبیل ها، کامپیوترهای هواپیما و یا هر چیز دیگری که با باتری اجرا می شود، استفاده کرد. شاید مایکروسافت بخواهد آنها را در ویندوز هم اجرا کند.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر