;
coinex

کوالکام بخش واقعیت افزوده خود را واگذار می کند

کوالکوم بخش واقعیت افزوده خود را واگذار می کند

واقعیت افزوده (AR) یک دید مستقیم یا غیر مستقیم زنده از یک محیط واقعی فیزیکی است که عناصر حسی مثل صدا، ویدئو، گرافیک و یا داده های GPS که توسط کامپیوتر تولید شده، به آن افزوده (یا مکمل) می شود. در واقع ادغام داده های دیجیتالی با ویدئو زنده یا محیط پیرامون کاربر است.

در حال حاضر هیجان جدیدی حول موضوع واقعیت افزوده (AR)، تا حد زیادی توسط هدست هولولنز مایکروسافت به جریان افتاده است. در این میان شرکت کوالکام، فروش کسب و کار بخش واقعیت افزوده خود را به اینترنت اشیا (IoT) از شرکت PTC سپرده است. این بخش در واقع یک پلت فرم و SDK به نام Vuforia برای توسعه دهندگان و افراد، به منظور ایجاد تجارب AR است. این پلت فرم به مدت پنج سال است که در حال اجراست و در پروژه هایی مانند TARDIS، برنامه Sesame Street ، و اخیرا، در عینک رانندگی عجیب و شگفت انگیز مینی استفاده شده است.
هنوز مشخص نیست که آیا PTC علاقه مند به این زمینه فن آوری است یا فقط خریدار Vuforia می باشد، البته اکنون در حال خرید کامل این بخش کسب و کار کوالکام است که شامل “اکوسیستم توسعه” می شود، به این معنی که پروژه هایی که در حال حاضر در حال توسعه هستند باید به صورت عادی بتوانند به کار خود ادامه دهند.

اگر چه به وضوح مشخص است که کوالکام از دنیای واقعیت افزوده خارج شده است اما همچنان به فعالیش در تکنولوژی بینایی کامپیوتر رانندگی که طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی را برای مصرف کنندگان و کسب و کارها در سراسر جهان در بر دارد، ادامه می دهد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر