;
coinex

وحشت زده نشوید، 9 آبان یک سیارک غول پیکر از نزدیکی زمین رد خواهد شد

سیارک غول پیکر. وحشت زده نشوید، 9 آبان یک سیارک غول پیکر از نزدیکی زمین رد خواهد شد

در روز هالووین، زمین یک بازدید کننده نامنظم از اعماق فضا را ملاقات خواهد کرد. یک سیارک تازه کشف شده، بنام 2015 TB145 از فاصله نزدیک 300,000 مایلی (تقریبا 482,000 کیلومتر) زمین خواهد گذشت که 1.3 برابر فاصله بین زمین و ماه است. این یک سیارک بسیار بزرگ است با قطری که در نقاط مختلف بین 290 تا 640 متر می باشد، تا جایی که ما می دانیم این نزدیکترین شئ در این اندازه است که از کنار سیاره ما می گذرد تا زمان عبور سیارک 1999 AN10 که با اندازه فاصله ماه تا زمین در سال 2027 از کنار زمین رد خواهد شد.

قبل از اینکه بخواهید وحشت زده شوید باید گفت که دانشمندان ناسا می گویند که 2015 TB145 هیچ فرصتی برای خراب کردن زندگی ما در روی زمین ندارد، این سیارک فقط برای یک سلام کردن سریع به زمین، با سرعت در حرکت است. در واقع ما بازدید کننده ای مثل این سیارک را اکثر اوقات در اطراف زمین داریم. ناسا حدود 8000 سیارک نزدیک به زمین در این اندازه یا بزرگتر را فهرست کرده است. با این حال ما ملاقات کنندگانی با این اندازه و این نزدیکی را بطور میانگین یکبار در هر دهه داریم. آخرین سیارک بزرگی که از نزدیکی زمین گذشت سیارک 2005 YU55 بود که با قطری حدود 396 متر، با 0.85 فاصله ماه، از نزدیکی زمین در سال 2011 عبور کرد.

البته سیارک 2015 TB145، مقداری غیر معمول است زیرا فوق العاده سریع حرکت می کند.

البته سیارک 2015 TB145، مقداری غیر معمول است زیرا فوق العاده سریع حرکت می کند. سرعت آن در هنگام عبور از نزدیکی زمین 22 مایل بر ثانیه (127,460 کیلومتر بر ساعت) که بسیار بالاتر از سرعت متوسط 6 مایل بر ثانیه ( 34,762 کیلومتر بر ساعت) سیارکهایی است که از کنار زمین رد شده اند. مدار حرکتی این سیارک بسیار عجیب و غریب است به این معنی که مدار آن بسیار بیضی تر از مدارهای دایره وار معمولی دیگر سیارکها است.

معمولا آزانس فضایی با پیدا کردن سیارک هایی بزرگتر از این، ابراز نگرانی می کند. معمولا قطری بیش از 975 متر، اجسامی که بالقوه توانایی از بین بردن زمین را داشته باشند. با نقشه برداری های فضایی توسط ناسا و با یک تخمین 90 درصدی، تا جایی که ما می دانیم، احتمال برخورد هیچ سیارک بزرگی که توانایی از بین بردن زمین را داشته باشد تا قرن آینده وجود نخواهد داشت. بهر حال در روز 31 اکتبر (9 آبان) که با هالووین مصادف شده است زمین از ملاقات با این سیارک وحشت زده خواهد شد اما شما وحشتی به خود راه ندهید زیرا شاید با توجه به مطالعات اخیر فضایی ناسا، پایان هستی فعلا نزدیک نباشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    یا حضرت عباس ایران هم (طرفای شمال) صدای سلامش به گوش می رسه؟صداش زیاده؟

    پاسخ