;
coinex

نحوه جلوگیری از دسترسی اندروید به اطلاعات موقعیت مکانی کاربران

نحوه جلوگیری از دسترسی اندروید به اطلاعات موقعیت مکانی کاربران
تا به حال فکر کرده اید که سیستم عامل اندروید تا چه اندازه اطلاعات موقعیت مکانی را گزارش می کند؟ به این لینک بروید تا دریابید گوگل تا چه اندازه به این اطلاعات دسترسی دارد. در نگاه اول تاثیرگذار و تا اندازه ای وهم آور است. این تنها در مورد گوگل است، و دلایل آنها برای در اختیار داشتن این اطلاعات کاملا مشخص است. اما در مورد سایر اپلیکیشنهایی که ما هنگام نصب اجازه دسترسی به موقعیت خودمان را به آنها میدهیم چه میتوان گفت؟ به شما خواهیم گفت چگونه امکان دسترسی را محدودتر کنید ،همچنین چگونه از فرستادن اطلاعات مکانی از طریق گوشیها جلوگیری کنیم، حتی به گوگل.

البته ترجیح بر این است که دسترسی گوگل به این اطلاعات ادامه داشته باشد، چرا که زمانیکه یگانگی های تلنولوژیکی اتفاق بیفتند و قدرت الفبا ظاهر شود هیچ راهی برای پنهان ماندن وجود نخواهد داشت. اما اگر به این نتیجه رسیده اید که لزومی ندارد “کندی کراش”از سفر شما به مکانی خاص باخبر شود ، احتمالا باید دسترسی موقعیت مکانی اپلیکیشنه ا را محدود کنید.
لیست اپلیکیشنهایی که در حال حاضر به این اطلاعات دسترسی دارند را در ستسینگ > لوکیشن خواهید یافت. متاسفانه نمیتوانید اجازه دسترسی را در هر اپلیکیشن به صورت مجزا کنسل کنید مگر اینکه این امکان در تنظیمات آن اپلیکیشن وجود داشته باشد.
اما راه دیگری هم وجود دارد.
AppOps را از گوگل پلی استور دانلود کنید

AppOps را از گوگل پلی استور دانلود کنید
بعد از نصب، اپلیکیشنی که میخواهید امکان دسترسی آن را محدود کنید انتخاب کنید و حالت لوکیشن را به خاموش تغییر دهید. این تمام کاریست که باید انجام دهید.

توقف کامل مکان یابی:
این ممکن است کمی پیچیده باشد، آماده اید؟

توقف کامل مکان یابی
در بالای صفحه به قسمت ستینگ> لوکیشن بروید، حالت لوکیشن را به خاموش تغییر دهید. موفق شدید! احتمالا منظور ما “آسان” بود نه “پیچیده”
به عنوان نتبجه می توان گفت اگر به برخی اپلیکیشنها اجازه بدهید به موقعیت شما دسترسی داشته باشند می تواند به شدت به پیشرفت نحوه عملکرد آنها کمک کند، برای مثال گوگل مپ، مفیدترخواهد بود اگر بداند شما کجا هستید. با این حال بسیار اهمیت دارد که اندازه ی افشای اطلاعات شخصی خود را برای برخی اپلیکیشن ها کنترل کنید، مخصوصا اگر نتوانید دریابید که چرا یک اپلیکیشن باید بداند شماکجا هستید.
نظر شما در مورد به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با اپلیکیشنها و شرکتها چیست؟ شما چگونه از اطلاعات شخصی خود محافظت می کنید؟
.
منبع: androidauthority


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر