coinex
راهنمای خرید تکراتو

رئیس بخش امنیت فیسبوک نگرانی زیادی در خصوص”اندروید” دارد

رئیس بخش امنیت فیسبوک نگرانی زیادی در خصوص"اندروید" دارد

الکس استاموس، رئیس بخش امنیت فیسبوک، شغل بسیار پر فشاری دارد. یعنی حفاظت و امنیت هر روزه از 1.5 میلیارد کاربر فیسبوک، وظیفه ی نهایی محافظت از میلیون ها کاربر به عهده ی این مهندس نرم افزار یونانی است. حفاظت در مقابل هکرهای نوجوان فرصت طلب در زیرزمین خانه هایشان گرفته تا متجاوزان حرفه ای با وظایف ملی در حیطه کاری اوست.
چه چیز موجب نگرانی بیش از حد او میشود ؟ ” دستگاه های موبایل”
استاموس به خبرنگارCNN ، در کنفرانس تکنولوژی ایرلند در بعد از ظهر روز چهارشنبه گفت که ازدیاد و تکثیر گوشی های هوشمند ارزان قیمت در سراسر جهان، میلیون ها کاربر را در برابر هکرها آسیب پذیر کرده است.
سیستم عامل موبایل گوگل، یعنی اندروید به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان سخت افزار برای نصب روی دستگاه هایشان قرار می گیرد. این قضیه دستاوردهای بی مانندی را برای گوگل به همراه داشته است، که گوشی های هوشمند را در اختیار میلیاردها انسان قرار می دهد. البته این موضوع به این معنا نیست که گوگل مسئول به روز رسانی هاست بلکه این مسئولیت کاملا بر عهده ی سازندگان گوشی های هوشمند می باشد.
اما همیشه اینطور نخواهد بود. در طول زمان، یک گوشی هوشمند از کار افتاده می شود و قادر به آپدیت کردن نیست، یا تولیدکنندگان قادر به پشتیبانی نخواهند بود. در هر حال، تمام اینها به این معنی ست که به روز رسانی های لازم برای حفاظت از کاربر امکان پذیر نخواهد بود. حتی اگر امنیت آنها به خوبی مستند شده و به آسانی قابل جبران باشد.
استاموس گفت : ” اندروید یک موفقیت بزرگ است. اما میلیون ها دستگاه با سیستم عامل اندروید وجود دارد که قابل تعمیر نیست، و با آسیب پذیری بالا که امکان نفوذ در آنها بسیار آسان است.
این مساله حساب فیسبوک یک کاربر را و همین طور سایر مسائل آنلاین او را  در خطر دزدی هویت، کلاهبرداری یا ضایع شدن قرار می دهد.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر