coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

شانه ی الکتریکی با استفاده از پلاسما شپش ها را به طور کامل از بین می برد

شانه ی الکتریکی. شانه ی الکتریکی با استفاده از پلاسما شپش ها را به طور کامل از بین می برد

برخی از والدین با معضل شپش بخصوص در کودکان خود درگیر هستند و می دانند که درمان شپش سر در بعضی موارد می تواند بسیار دشوار باشد. به طور معمول پزشک در مراحل اولیه ی درمان این بیماری یک شامپو و یا لوسیون سمی به منظور استفاده بر روی پوست سر بیمار تجویز می کند، پس از آن شپش ها را از طریق کشیدن یک شانه ی مخصوص از روی سر حذف می کنند. با این حال، تخم شپش با چنین شامپوهایی از بین نمی روند، بنابراین این درمان می بایستی هنگامی که این تخم ها بازشدند و به شپش تبدیل شدند، باز هم تکرار شود و این یعنی این مواد شیمیایی و زننده فقط موجب ناراحتی کودکان و یا بزرگسالان می شوند و تاثیر جدی و کاملی بر روی این بیماری ندارند. به همین دلیل محققان در موسسه ی فرانهوفر آلمان یک راه حل جایگزین توسعه داده اند که در قالب یک شانه این آفات را با پلاسمای سرد نابود می کند.

در حال حاضر در برخی از کلینیک های اطفال آلمان در حال استفاده از این تکنولوژی می باشند. این شانه دارای دندانه هایی رسانا می باشد که به عنوان الکترود به کار گرفته می شوند. هنگامی که پالس های الکتریکی به دندانه ها فرستاده می شوند، فضای هوای بین آنها با تولید پلاسما یونیزه می شود. قرار گرفتن در معرض پلاسما هم خود شپش و هم تخم آن را که به عنوان نیت ها شناخته می شوند، می کشد.

با این وجود چون که این پالس ها بسیار کوتاه هستند، این پلاسما گرمتر از دمای اتاق نیست. بنابراین خطر سوختن و یا سوختگی سطحی برای بیمار وجود ندارد.

بنا به گزارش تنها با یک بار درمان با استفاده از این شانه، بلافاصله نیمی از این شپش ها و نیت ها کامل کشته می شوند و نیم دیگر هم در طول یک روز کشته می شوند و به هیچ موادشیمیایی و یا درمان ثانویه ای نیاز نیست. علاوه بر این، این شانه با تغییر دادن فضای بین دندانه ها می تواند برای حیوانات خانگی هم استفاده شود.

این طرح ذکر شده به زودی در بازار عرضه می شود.

دانشمندان در دانشگاه یوتا قبلا با نوع دیگری از درمان شپش که عاری از مواد شیمیایی بود، به موفقیت دست یافته بودند ولی به نظر می رسد این بار با استفاده از این شانه والدین به طور کامل از شر این جانور خلاص می شوند و مجبور نیستند راه های شیمیایی و پر خطر را تجربه کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: popsci


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    اگر توی ایران هست لااقل سایت فروششو هم معرفی کنید

    پاسخ

    تلگرام : کانال آموزشی مبارزه و درمان شپش
    Nolice@

    پاسخ

    پس کی میاد این شانه الکتریکی تمام کشورو شپش ور داشته فقط خبرشو میدید خوب وارد کنید دیگه این وسیله رو .

    پاسخ