;
coinex

فعالسازی “حالت وحشت” با اثرانگشت در پتنت جدید اپل

از این به بعد "سیب چیدن" Apple picking  مربوط به گذشته است. (به دلیل تعداد زیاد سرقت گوشیهای آیفون، این نام توسط قانون نیویورک روی آن گذاشته شده است) که البته بخشی از آن را مدیون سیستم قوی اپل در حالت پنهان سازی و قفل گوشی های سرقت شده هستیم اما در مواقعی نیز خودتان در موقعیت خطر قرار می گیرید. با اندکی حضور ذهن و در اختیار داشتن گوشی های نسل آینده ی آیفون، نه تنها می توانید گوشی را قفل کنید بلکه می توانید همزمان برای درخواست کمک تماس بگیرید.

از این به بعد “سیب چیدن” Apple picking  مربوط به گذشته است. (به دلیل تعداد زیاد سرقت گوشیهای آیفون، این نام توسط قانون نیویورک روی آن گذاشته شده است) که البته بخشی از آن را مدیون سیستم قوی اپل در حالت پنهان سازی و قفل گوشی های سرقت شده هستیم اما در مواقعی نیز خودتان در موقعیت خطر قرار می گیرید. با اندکی حضور ذهن و در اختیار داشتن گوشی های نسل آینده ی آیفون، نه تنها می توانید گوشی را قفل کنید بلکه می توانید همزمان برای درخواست کمک تماس بگیرید.

این سیستم با نام ” فعالسازی ‘حالت وحشت’ (Panic Mode) با اثرانگشت در سیستم عامل دستگاه موبایل ” خوانده می شود. این پتنت نبوغ ایده را به درستی معرفی نمی کند. در حال حاضر گوشی های اپل اثرانگشت های متفاوتی را برای باز کردن قفل شناسایی می کند. روش پتنت جدید دقیقا عکس روش قبلی است؛ شناسایی یک انگشت مشخص که در شرایط اضطراری گوشی شما را قفل می کند و مانع از دسترسی بقیه می شود. این روش حتی می تواند پیام های اضطراری ارسال کند، صداها را ضبط کند و عکس بگیرد.

کاربرد “حالت وحشت” در مواقعی است که امیدوارید هیچ گاه اتفاق نیفتد. این روش برای شرایط خطر مانند آدم ربایی، گروگان گیری یا حمله به منزل شخصی ساخته شده است. احتمال دارد در شرایطی قرار بگیرید که مجبور شوید قفل گوشی خود را باز کنید و شاید به یک فرصت کوتاه احتیاج داشته باشید تا بتوانید برای درخواست کمک تماس بگیرید. تئوری “حالت وحشت” برای تمام این شرایط به وجود آمده است. مانند برخی از ویژگی های ضد سرقت در قطعات نرم افزارهای شخص ثالث، البته با این تفاوت که در گوشی های جدید تمام آنها به صورت اتوماتیک و تنها با یک اثرانگشت فعال می شود.

این پتنت ایده ی دیگری را در بردارد که شاید تا این اندازه تاثیر گذار نیست. طرح و ایده ی بعدی اپل به این شکل خواهد بود که اگر بتوانیم هر انگشت را برای یک عملکرد یا اپلیکیشن مورد نظر نشانه گذاری کنیم، بنابراین باز کردن قفل با آن انگشت ما را مستقیماً به برنامه ی مورد نظرمان خواهد برد.

ناگفته نماند که این پتنت بایگانی شده و اطمینانی در مورد زمان اجرای آن وجود ندارد ولی در مقایسه با سایر خیال پردازی ها، اجرای این روش بسیار آسان است، بنابراین باید در نظر داشت که این پتنت دیر یا زود تولید خواهد شد.

.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر