این هفته در طی گردهمایی Blizzcon، کمپانی بزرگ و معروف بازی سازی بلیزارد اعلام کرد که فصل بعدی از داستان Starcraft، یک سری از ماجراهای اپیزودیک و دوره ای خواهد بود که تا سال آینده منتشر می شود. اما ورودی و محصول جدید دیگر این غول توسعه دهنده بازی های ویدیویی در سبک استراتژیک بی درنگ (RTS یا Real-Time Strategic) چه چیزی می تواند باشد، وارکرفت؟
اوایل امسال، بلیزارد در یک مصاحبه به این موضوع اذعان داشت که استارکرفت 3 یا وارکرفت 4 می تواند به وقوع بپیوندد. در عین حال، توسعه دهنده ارشد بازی استارکرفت 2 (که تریلر فوق العاده این بازی را می توانید با مراجعه به لینک منبع مشاهده کنید)، تیم مورتن، در یک مصاحبه با وب سایت GameSpot که در هفته جاری صورت پذیرفته بود، قضیه را برایمان روشن کرد که این موضوع بستگی بسیار زیادی به طرفداران و خواسته های آن ها دارد.
او در ادامه گفت: “من می توان به شما بگویم که امروز 100 درصد تمرکز ما برای محتوایی است که در اینجا به نمایش می گذاریم. آن چیزی که واقعاً در آینده اتفاق خواهد افتاد کاملاً به بازخوردی که از بازیکنان دریافت می کنیم بستگی دارد. ما عاشق بازی های استراتژیک بی درنگ هستیم، ما عاشق این ژانر هستیم. دنیای استارکرفت فوق العاده است، دنیای وارکرفت به وضوح داستان های بسیار بیشتری دارد که بتوان آن ها را گفت. دارایی های فکری و معنوی جدید بلیزارد همواره وجود دارند، حتی این پتانسیل وجود دارد که با همه این موارد، داستانی کاملاً جدید ساخته شود. ما می خواهیم از بازیکنانمان بشنویم که چه چیزی آن ها را به وجد می آورد اما در حال حاضر به عنوان یک تیم، آنقدر برای ساخت و تولید این محتوای جدید، استارکرفت 2: Lagacy of the Void، مشغول بودیم که هیچ شانس و موقعیتی برای اخذ تصمیمی جدید وجود نداشت.”
اما در جواب به این سوال که چرا آن ها تصمیم دارند به جای داستان های دارای انتها و یا یک سه گانه جدید، داستان هایی اپیزودیک را دنبال کنند، مورتن این گونه توضیح داد: “یکی از بزرگترین عوامل و فاکتورهایی که ما از بازیکنان و گیمرها دریافت کردیم این بود که آن ها نمی خواستند داستان به اتمام برسد. آن ها واقعا از محتویاتی به سبک کمپینی و مبارزه ای لذت می برند و دوست دارند که چنین سبکی را از ما بیشتر ببینند. در درجه دوم نیز که البته باز هم اهمیت دارد، من این گونه فکر می کنم که تیم از ادامه خلق چنین محتویاتی لذت می برد و آن ها نیز به این سبک علاقه مندند. علاوه بر این ها، Nova (یکی از کاراکترهای اصلی بازی استارکرفت) واقعا کاراکتری است که مورد پسندِ هواداران بوده و با توجه به توانایی “روحی” او (که توانایی او در این بازی است) بسیار جذاب می باشد، با این اوصاف، به نظر می رسد او تمایل به مکانی دارد تا بتواند این داستان ها را در آن به بوته آزمایش بگذارد.”
او در پاسخ به این سوال که چگونه محتوا به بازیکنان تحویل داده می شود توضیح داد که بازی سه عمل (act) داشته که هر کدام دارای سه ماموریت (mission) می باشد. مورتن گفت: “در انتها ما به شدت علاقه مندیم تا ببینیم بازیکنان چه واکنشی از خود نشان می دهند و اگر بازیکنان آن را دوست داشته باشند ما نیز بهتر است که به ساخت محتویات بیشتری شبیه به این، ادامه دهیم. یا شاید هم آن ها به دنبال یک بازی کامل دیگری باشند؛ چه اتفاقی خواهد افتاد اگر آن ها به دنبال چیزی فراتر از استارکرفت و یا حتی سبک استراتژیک بی درنگ باشند؟ اما واقعاً ما این گونه فکر می کنیم که این راه، مسیری قانع کننده برای پیمودن داستان های جدید تا به امروز می باشد؛ مسیر داستانی حول شخصیت های اصلی به پایان رسیده است. این برای ما یک شانس است تا بتوانیم بیش از پیش با کاربران خود تعامل داشته باشیم.”
اگر شما بازی Legacy of the Void را خریداری نمایید آیا محتویات Nova Covert Ops نیز همراه آن خواهد بود؟ مورتن در این باره گفت: “این محتوای بازی دیجیتالی تا سال آینده آماده نخواهد شد. بنابراین Legacy of the Void به تنهایی عرضه می شود و این محتوا نیز هنگامی که ما آن را در طول یک دوره در سال 2016 ساختیم، تحویل کاربران داده می شود.”
مورتن در جواب به هزینه های بالقوه گفت: “نسخه ای از بازی استارکرفت به نام نسخه استارتر (Starter Edition) وجود دارد که برای بازیکنان به صورت رایگان در دسترس قرار دارد. برنامه ما این است که این محتوایِ پس از راه اندازی، برای هر کسی که نسخه ای از استارکرفت را در اختیار دارد – که شامل حا نسخه استارتر نیز می شود -، در دسترس قرار گیرد.”
تا به این جا، نسخه مخصوص کامپیوتر شخصی بازی استارکرفت 2: میراث پوچی (Starcraft II: Legacy of the Void) از 10 نوامبر (19 آبان) در دسترس قرار می گیرد و آن چیزی که در آینده برای این سری از بازی ها به وقوع خواهد پیوست هنوز مشخص نشده است.
.
.
منبع: gamespot