;
coinex

ناسا دو ربات را به دانشگاه می فرستد! نه برای ادامه تحصیل بلکه برای سفر به مریخ

ربات انسان نما. ناسا دو ربات را به دانشگاه می فرستد! نه برای ادامه تحصیل بلکه برای سفر به مریخ

اگر به نیم قرن گذشته نگاهی بیندازیم در خواهیم یافت که فرستادن فضانوردان به محیط خشن و بی رحم فضا یک کار خطرناک و بسیار گران قیمتی بوده است. برای کم کردن هزینه ها و پائین آوردن ریسک این خطرات، ناسا دو نمونه ربات انسان نما را به دانشگاه می فرستد. این آزانس فضایی دو ربات والکیری ( ایزد بانوی زیبای جنگاور در اساطیر اسکاندیناوی است) R5 را برای تحقیقات پیشرفته و توسعه فضانوردان رباتیک به دو دانشگاه MIT و Northeastern داد تا به عنوان طلایه داران ماموریت های سرنشین دار یا به عنوان دستیاران انسان برای سفر به مریخ عمل کنند.

ناسا این دو دانشگاه را از یک رقابت بین تیم های دانشگاهی که در چالش رباتیک DARPA 2015 شرکت کرده بودند انتخاب کرد. و هریک از روبات های R5 را به یکی از این دانشگاه ها روانه کرد.

این دو ربات انسان نما R5 با قد 190 سانتیمتر و وزن 125 کیلوگرم در مرکز فضایی جانسون ناسا و دانشگاه تگزاس A&M ساخته شده اند.

این دو ربات انسان نما R5 با قد 190 سانتیمتر و وزن 125 کیلوگرم در مرکز فضایی جانسون ناسا و دانشگاه تگزاس A&M ساخته شده اند. آنها با یک پردازنده قدرتمند، مجموعه ای از سنسور ها و دوربین ها و اندام قابل جدا شدن در یک هیبت انسانی شکل گرفته اند. این طراحی در اصل برای کار امداد رسانی زمینی و در چالش رباتیک DARPA 2013 انجام گرفت که اکنون هدف نهایی آن کمک به توسعه ربات های فضانورد است.

علاوه بر این دو دانشگاه گروه های تکنیکال و فنی مختلف مجازی و غیر مجازی برای این طرح از ناسا پشتیبانی خواهند کرد.

این ربات ها بخشی از چالش های رباتیک فضایی آینده ناسا است که پیش روی این اژانس فضایی وجود خواهد داشت. پیشرفت در علم رباتیک که شامل همکاری بین انسان و ربات هم می باشد برای توسعه قابلیت های لازم برای سفر ما به مریخ حیاتی به نظر می رسد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: nasa


 

عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر