;
coinex

رم های عظیم 128 گیگابایتی DDR4 به بازار عرضه می شوند

رم های عظیم 128 گیگابایتی DDR4 به بازار عرضه می شوند

سامسونگ عنوان کرد که در حال تولید انبوه ماژول های حافظه با بیشترین ظرفیت و بالاترین بهره وری انرژی نسبت به سایر ماژولهای دی رم (DRAM)م ی باشد که تا به امروز ساخته شده اند. اولویت اول این ماژول ها، سرور شرکت و اپلیکیشن های مرکز اطلاعات می باشد  اما انتظار می رود این شرکت توزیع محصولات قابل فروش را بر اساس فناوری مشابه گذشته به انجام برساند.
در 128 گیگابایت، این قطعه ی DDR4 جدید با استفاده از روش اتصال through silicon via) TSV) ساخته شده است. برخلاف روش قدیمی اتصال سیم، در روشTSV، تراشه ها به چند ده میکرومتر که در حال پردازش صدها سوراخ کوچک هستند متصل می شود، که اتصال الکتریکی عمودی را برای عبور از میان تراشه ها امکان پذیر می کند. تکنیک TSV جدید نیست، با این حال بسیار پیشرفته است و افزایش قابل توجهی در انتقال سیگنال را فراهم می کند.
این واحد از 36 بسته ی 4 گیگابایتی دی رم که در دو طرف تقسیم شده، تشکیل می شود. که هر بسته شامل 4 تراشه ی 8 گیگابایتی با فناوری20 نانو متری می باشد. در مجموع از 144 تراشه ی DDR4 تشکیل شده است. در هر بسته محافظ اطلاعات تعبیه شده که طبق ادعای سامسونگ عملکرد ماژول و مصرف برق را بهینه سازی می کند.
می توان گفت عملکرد این سخت افزار در مقایسه با ماژول های دی رم برتر گذشته، تا دوبرابر معادل 2400 مگابایت در ثانیه افزایش داشته و مصرف برق در آن به نصف رسیده است. کاملا واضح است که سیم پیچی پیچیده عملکرد را محدود می کند و روش TSV شرایط را برای بهبود عملکرد فراهم می سازد.
شرکت سامسونگ علاوه بر اعلام خبر عرضه ی TSV دی رم ها در هفته های آینده، اضافه کرد که قصد به نمایش گذاشتن ماژول هایی را دارد که سرعت انتقال اطلاعات در آنها بین 2667 و 3200 مگابایت در ثانیه باشد. در ادامه ی توسعه ی این سخت افزار، سامسونگ قصد دارد اپلیکیشن های TSV را در پهنای باند وسیع تر و تولیدات مصرفی گسترش دهد. با این حال زمان دقیقی برای عرضه ی این محصولات مشخص نکرده است.
با اینکه می دانیم توسعه ی این حافظه ی پر سرعت دردستگاه های مصرفی ما زمانبر خواهد بود، با این حال تصور عملکرد چنین سخت افزار قدرتمندی در بازار بسیار هیجان انگیز است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: digitaltrends


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر