;
coinex

یک مهندس ارشد دیگر از تسلا جدا شد، این بار مقصد کمپانی گوگل است

فقط چند ماه پس از آنکه اپل یکی از مهندسان ارشد تسلا را به استخدام خود درآورد، این بار نوبت به گوگل رسید و یکی از مهندسین برجسته تسلا به این کمپانی نقل مکان کرد.

فقط چند ماه پس از آنکه اپل یکی از مهندسان ارشد تسلا را به استخدام خود درآورد، این بار نوبت به گوگل رسید و یکی از مهندسین برجسته تسلا به این کمپانی نقل مکان کرد.

مهندس ارشد رابرت رز (Robert Rose)، در ماه می به شرکت تسلای ایلان ماسک پیوست و تا اکتبر رهبری تیم سیستم نیمه اتوماتیک خلبان خودکار این کمپانی را به عهده داشت و هدایت برنامه نرم افزاری v7.0 را که بر روی وسایل نقلیه مدل S راه اندازی شده بود کمی قبل از اینکه تسلا را ترک کند، به سرانجام رساند.

آیا می خواهید بدانید رابرت رز در گوگل چه کار خواهد کرد؟ بسیار خوب، رابرت رز با عنوان مهندس نرم افزار در بخش گوگل رباتیک (Google Robotics) مشغول بکار شده است. او به داینامیک بوستون (Boston Dynamics) برای کار بر روی ATLAS یا یکی از پروژه های جاه طلبانه گوگل پیوست و نکته جالب توجه این است که رابرت رز در پروفایل لینکدین خود به جای گوگل، Boston Dynamics را به عنوان محل کار خود مشخص کرده است. باز هم بیشتر می خواهید؟ آخرین نکته هم اینجاست که گوگل در تبلیغات استخدامی خود، مهندسین ماشین های خودران را به عنوان “مهندسین نرم افزار رباتیک” مشخص کرده بود.

در حالیکه کمپانی گوگل در گذشته اعلام کرده بود به هیچ وجه قصد تولید یک ماشین خودران را ندارد، این پروژه متمایل به سمت ایجاد یک پلت فرم تکنولوژی است که از این پس بتواند در وسایل نقلیه ساخته شده توسط خودروسازان نصب گردد.

رابرت رز همان کسی است که در سرمایه گذاری دیگر ماسک، SpaceX، کارهای موثری انجام داد. شاید هدف گذاری جان کرافچیک (John Krafcik) که در ماه سپتامبر، حدودا سه ماه پیش، به گوگل پیوست تا اولین مدیر اجرایی پروژه ماشین های خودران گوگل شود، بهتر بود.

رقابت بر سر جذب استعدادها به نظر می رسد که تبدیل به پای ثابتی در بخش ماشین های خودران در این چند سال اخیر شده است و این را مدیران با تجربه و مهندسان برتری نشان می دهند که به دنبال یک شانس بهتر در حال پرش بین غول های بزرگ این صنعت هستند. به عنوان مثال علاوه بر Rose مهندس ارشد قبلی کمپانی تسلا، Jamie Carlson، اخیرا کمپانی ایلان ماسک را به مقصد اپل ترک کرد. با این حساب این باور قدرت می گیرد که جاه طلبی بر سر وسایل نقلیه خودران به شدت در حال شکل گیری است.

ایلان ماسک اخیرا در یک کامنت، با غرور تمام عنوان کرده بود” اگر شما در تسلا نتوانید چیزی بسازید در اپل کار می کنید” شخصا دوست دارم بدانم که او در مورد کسانی که به گوگل می روند چه فکری می کند؟

.

.

منبع: digitaltrends


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر