;
coinex

رویای سرعت بالای تکنولوژی 5G بی سیم به حقیقت می پیوندد

رویای سرعت بالای تکنولوژی 5G بی سیم به حقیقت می پیوندد

درست زمانی که ما درگیر استفاده از سرعت 4G LTE در دستگاه های تلفن همراه خود هستیم، تکنولوژی 5G شروع شده و از گوشه و کنار سر بر می آورد.
با این حال، برای داشتن این سرعت راه زیادی مانده است، ما برای به روز رسانی گوشی های هوشمند خود به آخرین سرعت باید در دهه ی دیگر میلادی اقدام کنیم.
این در زمان بازی های المپیک توکیو در سال 2020 اتفاق می افتد. شرکت مخابراتی NTT DoCoMo ژاپن امیدوار است آنچه احتمالا اولین سیستم 5G تجاری در دسترس خواهد بود را زمانی که ورزشکاران و تماشاگران جهان در این شهر جمع می شوند راه اندازی کند. آنها در واقع در مسیر ایجاد این رخ داد می باشند. به تازگی، این غول مخابراتی ژاپن بیان کرده:” آزمایشات 5G در محیط های واقعی با موفقیت انجام شده است.”
این شرکت و شرکای سخت افزاری آن، که شامل نوکیا، سامسونگ، سونی اریکسون، هوآوی و فوجیتسو، می باشند در طی دو ماه گذشته در چندین آزمایش برای عملی شدن این تکنولوژی با هم کار کرده اند. با استفاده از این تکنولوژی تشکیل امواج رادیویی در یک جهت خاص متمرکز می شود و تکنولوژی ردیابی پرتو این جهت را به سمت محل یک دستگاه تلفن همراه کنترل می کند، این گروه قادر به رسیدن به سرعت انتقال داده تلفن همراه تا حداقل 2 گیگابیت در ثانیه شده است.
در طول یکی از آزمایشات در ماه اکتبر در شیک روپونگی هیلز، این شرکت ژاپنی یبه ک سرعت فوق العاده بالا با نرخ انتقال داده سریع 2 گیگابیت در ثانیه دست یافت. اخیرا در کره جنوبی با سامسونگ، هر دو شرکت قادر به دستیابی به سرعت انتقال داده 2.5 گیگابیت در ثانیه در درون وسایل نقلیه با سرعت 60 کیلومتر در ساعت شدند. DoCoMo تایید کرد که با فوجیتسو، از یک سیستم ایستگاه چند پایه با موفقیت به سرعت میانگین 11 گیگابیت در ثانیه، در میان چهار دستگاه تلفن همراه جداگانه، دست یافتند.
در مقایسه، سرعت بالای شبکه ی 4G حدود 12 مگابیت در ثانیه در دنیای واقعی استفاده می شود. با چنین جهش بزرگ در سرعت تحویل داده می توان یک ویدیو یوتیوب را در حال سفر در یک وسیله نقلیه ی در حال حرکت بدون درز با کیفیت محتوای 4K از یک دستگاه تلفن همراه دریافت کرد.
در واقع، تکنولوژی 5G حتی از توانایی ارائه تصاویر هولوگرافی، نیز برخودار است. با هولولنز مایکروسافت، آکیولس ریفت، و تعداد انگشت شماری دیگری از ابزارهای واقعیت افزوده و مجازی از فروشندگان دیگر، زمان آمدن 5G به بازار ممکن است بهترین زمانی باشد که تمام این تکنولوژی ها همگرا شوند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر