;
coinex

Planet Ocean Underwater Hotel: هتلی فوق العاده در زیر آب

هتل زیر آبی Planet Ocean. Planet Ocean Underwater Hotel ادعا می کند که طراحی مدولار و پیش ساخته ی آن می تواند سریعتر، ارزانتر و مقیاس پذیرتر از هر چیز دیگری تحویل داده شود.

تاکنون وعده های زیادی برای ایجاد هتلی در زیر آب داده شده که هیچکدام عملی نشده اند. اما بالاخره یکی از شرکت ها این رویا را محقق ساخته است. این شرکت که برای ساخت این امواج امیدوار است، Planet Ocean Underwater Hotel می باشد. این شرکت انتظار دارد که “اولین دنیای کاملا مقرون به صرفه از مینی هتل های لوکس زیر آب” را توسعه دهد.

ما تا به حال تعدادی از کانسپت های هتل زیر آب و همینطور تعدادی پروژه که قبلا بر روی آنها کار شده است را دیده ایم که از جمله ی آنها می توان به Poseidon Resorts و Water Discus Hotel اشاره کرد. با این حال Planet Ocean Underwater Hotel ادعا می کند که طراحی مدولار و پیش ساخته ی آن می تواند سریعتر، ارزانتر و مقیاس پذیرتر از هر چیز دیگری تحویل داده شود.

این شرکت می گوید بسیاری از رقبایش طراحی هایی ارائه می دهند که بابت آن حوالی ۱۱ میلیون دلار برای ساخت هر اتاق میهمان آن هزینه می کنند که در نهایت منجر به نرخ شبانه ی ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار می شود. در صورتی که با این رویکردی که این شرکت در نظر گرفته است تنها حدود ۱.۷ میلیون دلار در هر اتاق هزینه خواهد شد و تعداد اتاق های آن هم به صورت استاندارد ۱۲ عدد است و بنابراین در کل حدود ۲۰میلیون دلار هزینه بر می دارد. بدین ترتیب نرخ شبانه ی هر اتاق خیلی مقرون به صرفه تر و حوالی ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار می باشد.

این ساختار پیشنهادی این هتل شامل فولاد جوش داده شده ی ضخیم و ورق های ضخیم اکریلیک روشن می باشد. یک طراحی مدولار به این معنی است که پوسته ی محافظ آن می تواند در یک کارخانه از قبل ساخته شود و به طور کامل به یک مکان دیگر حمل شود. سپس فرایند مونتاژ در محل با استفاده از یک کشتی پشتیبان صورت می گیرد  و می توان گفت که تقریبا شبیه به ساخت یک ایستگاه فضایی می باشد. Tony Webb مدیر عامل Planet Ocean Underwater Hotel  می گوید که مدت زمان ساخت فولاد آن ۱۶ هفته طول خواهد کشید در حالی که متناسب کردن تجهیزات پشتیبانی، مبلمان و دیگر المان ها بیش از ۶ ماه طول خواهد کشید. این هتل دارای یک شکل استوانه ای خواهد بود که به گسترش متعادل فشار آب اطراف این ساختار کمک می کند.

این هتل ها در عمقی حدود ۸.۵ متری با فشاری حدود ۱ اتمسفر (۱۰۱۳۲۵ پاسکال) مستقر می شوند. با استفاده از تکنولوژی نیروی محرکه ی الکترومکانیکی می توانند خود را به نحوی حرکت دهند که بتوانند در صورت بروز طوفان به مناطق امن تری نقل مکان کنند.

میهمانان از طریق یک آسانسور به این هتل ها دسترسی خواهند داشت. در میان این بخش ها، یک راهروی ۴.۳ در ۲۴.۴ متری و یک سالن تهویه ی هوا به عرض ۴.۹ و طول ۱۸.۳ متری قرار دارد. ۱۲ عدد اتاق خواب به ابعاد ۵.۵ در ۳.۷ متری هم وجود دارد که هر کدام دارای یک تخت، حمام و توالت، یخچال فریزر، دسترسی به اینترنت و سیستم های سرگرمی صوتی و تصویری می باشند. علاوه بر این، آنها از طریق دیوارهای آکریلیک روشن و پانل های قابل مشاهده ی سقفی، از مناظر پانوراما رخ نمایی می کنند.

این هتل علاوه بر ارائه ی یک مکان برای استراحت، برای میزبانی رویدادهای بزرگی مانند عروسی، جلسات، نهار و شام ها هم خدمات ارائه می دهد.

این پروژه حدود دو سال و نیم است که در حال توسعه بوده و هم اکنون برای ورود به مرحله ی آزمایش آماده می باشد.

میهمانان از طریق یک آسانسور به این هتل ها دسترسی خواهند داشت. در میان این بخش ها، یک راهروی ۴.۳ در ۲۴.۴ متری و یک سالن تهویه ی هوا به عرض ۴.۹ و طول ۱۸.۳ متری قرار دارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر