;
coinex

آمازون به دلیل مسائل امنیتی فروش هاوربورد ها را متوقف کرد

بعد از آنکه آتش گرفتن چندین هاوربورد در اقصی نکات ایالات متحده سرتیتر اخبار را به خود اختصاص دادند به نظر می رسد که آمازون نیز برای پی بردن به راز این مسئله دست به کار شده است.

بعد از آنکه آتش گرفتن چندین هاوربورد در اقصی نکات ایالات متحده سرتیتر اخبار را به خود اختصاص دادند به نظر می رسد که آمازون نیز برای پی بردن به راز این مسئله دست به کار شده است.

براساس Swagway، فروشنده معروف و بزرگ هاوربورد، آمازون از آن ها سوالاتی مبنی بر استانداردهای ایمنی شان مطرح کرد و بر همین اساس به نظر می رسد که فروش برخی از هاوربردها را نیز متوقف کرده است.

سخنگوی کمپانی Swagway در بیانیه ای به وب سایت The Verge گفت:

“آمازون به تازگی به تمامی فروشندگان هاوربورد اخطارنامه ای ارسال کرده است که آیا این هاوربوردهایی که شما به فروش می رسانید با استانداردهای ایمنی لازم الاجرا از قبیل استانداردهای UN 38.3 (باتری)، UL 1642 (باتری) و UL 60950-1 (شارژر) سازگار هستند یا خیر.

به همین منظور لازم به ذکر است که Swagway تمامی مجوزهای لازم را اخذ کرده و بسیار خوشحال می باشد که آمازون در تصمیم دارد در جلوی بسیاری از تولید کنندگان بی کیفیت هاوربورد بایستد. از آنجایی که امنیت همواره بالاترین هدف Swagway می باشد، ما بسیار خرسندیم که چنین اتفاقی در حال وقوع است؛ به خصوص با اتفاقات اخیری که به دلیل کیفیت پایین باتری هاوردبوردها شاهد چندین نمونه از آتش گرفتن شان بوده ایم.

در این اخطارنامه، ما نیز مانند سایرین در فرایندِ کار بر روی معیارهایمان می باشیم تا بتوانیم به کاربرانمان در تشخیص هاوربردهای برند معتبر Swagway از سایر هاوردبردهایی تقلبی ای که لوگوی برند ما را بر روی محصولاتشان حک می کنند، کمک نماییم. با این اوصاف، ما از مشتریان تقاضا می کنیم که به منظور رعایت احتیاط های لازم، تنها از فروشگاه های معتبر و مجاز اقدام به خرید این محصولات نمایند.”

با مراجعه به وب سایت Best Reviews که 5 عدد از بهترین هاوربوردها را مورد بررسی قرار داده و لینک خریدشان از وب سایت آمازون را نیز ضمیمه کرده بود، متوجه خواهید شد که به نظر می رسد تمامی آن ها از وب سایت این خرده فروشی آنلاین با عظمت حذف شده است؛ حتی هاوربورد Swagway و سایر کمپانی های معروف مثل Phunkeeduck. به نظر می رسد مدل هایی از Razor و Jetson و حتی برخی از مدل های ارزان قیمت، هنوز در دسترس می باشند، اما هنوز مشخص نیست که علت این موضوع چیست.

در هفته های گذشته، حداقل 10 مورد گزارش مبنی بر آتش گرفتن هاوربورد ها از 9 ایالتِ آمریکا به گوش رسیده و کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده نیز به شدت در حال بررسی این موقعیت می باشد. این موضوع با اعلام شرکت های هواپیمایی بزرگ مبنی بر ممنوعیت استفاده از هاوربوردها در پروازها به سرعت تشدید شد. قبل از این اقدام آمازون، وب سایت Overstock.com – که یک خرده فروشی آنلاین می باشد – نیز اعلام کرده بود که ممکن است به دلیل نگرانی های امنیتی، از فروش هاوربرد جلوگیری نماید.

لازم به ذکر است که از وب سایت آمازون درخواست ارائه نظر در رابطه این موضوع شده بود که هنوز جوابیه ای از این شرکت به دست نرسیده است.

.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر