;
coinex

منحصر به فردترین ویژگی آیفون 6S، کارامد نیست

منحصر به فردترین ویژگی آیفون 6S، کارامد نیست
3D Touch یا لمس سه بعدی، قابلیت منحصر به فرد آیفون 6S، کارایی آن را افزایش نمی دهد.
تمام آیفون ها قابلیت “چند لمسی” را دارند و تمام آنها بدون چند لمسی قابل استفاده نیستند. اما کاربری آیفون 6S، بدون استفاده از لمس سه بعدی بدون مشکل خواهد بود.
آیفون 6S، سپتامبر 2015 (شهریور امسال) وارد بازارهای جهانی شد. اپل در تبلیغات خود ویژگی لمس سه بعدی را به خوبیِ قابلیت “چند لمسی” معرفی کرد. با این ویژگی، ضربه زدن، فشار دادن و زوم کردن در گوشی هوشمند امکان پذیرخواهد بود اما در حقیقت مقایسه ی این دو ویژگی کار درستی نیست.
در اینجا کمی ویژگی نا آشنای لمس سه بعدی در آیفون 6S را بیان می کنیم:
به طور کل این ویژگی دسترسی به منو یا اپلیکیشن مورد نظر را آسانتر و سریعتر می کند. به بیان دیگر عملکرد اصلی آن ایجاد راه های میان بر برای دسترسی سریعتر است. مثلا، برای نوشتن متن در توییتر، کافیست چند ثانیه اپلیکیشن توییتر را فشار دهید تا مستقیما به قسمت نوشتن متن دسترسی داشته باشید و یا برای تعیین مسیر و جهت یابی، چند ثانیه فشار روی اپلیکیشن نقشه ی اپل شما را مستقیما به قسمت مورد نظر خواهد برد.
لمس سه بعدی دو کارایی قابل توجه دیگر نیز دارد. فرض کنید می خواهید از بین چندین اپلیکیشن فعال یکی را انتخاب کنید، این کار با فشار روی لبه ی نمایشگر امکان پذیر است. می توانید قبل از انتخاب عکس، ایمیل، لینک و آیتم مورد نظر، نگاهی کوتاه به پیش نمایشی از آنها بیاندازید؛ سپس آن را انتخاب کرده و تصویر کامل آن را روی صفحه ی نمایشگر ببینید. برای انتخاب محتوای مورد نظر از بین سایر پیش نمایشها کافیست فشار محکم تری روی مطلب مورد نظر وارد کنید ( این ویژگی، “Peek” and “pop” نامیده می شود).
شاید تمام اینها مفید و کارآمد به نظر برسند، چرا که تقریبا تمام افراد راه های میان بر را ترجیح می دهند اما در عمل، لمس سه بعدی به اندازه ی یک یا دو ضربه مسیر را کوتاه تر می کند. در واقع این ویژگی قابلیت های آن را افزایش نداده و وجود آن ضروری نیست.
یکی از مشکلات عمده ی لمس سه بعدی در این است که تنها اپلیکیشن های محدودی این عملکرد را پشتیبانی می کنند. البته بیشتر اپلیکیشن های اپل، مانند توییتر و فیسبوک با لمس سه بعدی تطابق دارند اما عمده ی اپلیکیشن های کارآمد روز دنیا، از جمله اپلیکیشن Reddit با نام بیگانه ی آبی (Alien Blue)، گوگل Hangouts، اوبر، LinkedIn و غیره با این ویژگی همخوانی ندارند.
ناگفته نماند که این ویژگی تنها یک سال با دنیای تکنولوژی تعامل داشته است. اپل به تازگی (اوایل سال میلادی جاری، زمستان سال گذشته) ویژگی “عملکرد حساس به فشار” را در محصولات خود، مانند اپل واچ و مک بوک با نام “نیروی لمسی” (Force Touch)، معرفی کرده است و در حال حاضر این قابلیت با نام لمس سه بعدی در قالب آیفون 6S در دسترس قرار دارد. برخلاف انتظارات، آیپدهای سال آینده از این ویژگی بهره مند نخواهند بود، اما لمس سه بعدی، قطعا در نسخه های جدید آیفون (احتمالا با نام آیفون7) قرار خواهد گرفت.
بنابر گزارش وال استریت ژورنال، سامسونگ قصد دارد ویژگی لمس سه بعدی را در گوشی پرچمدار بعدی خود با نام گلکسی S7 بگنجاند.
بدون شک گوشی های لمس سه بعدی، تا سال آینده در دستان افراد بیشتری خواهد بود. امیدواریم اپل بتواند برای این ویژگی هوشمندانه ، اپلیکیشن های هوشمندانه طراحی کرده و این تکنولوژی را مفیدتر و کارامد تر سازد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر