;
coinex

باتری جدید سونی برای ماندگاری بیشتر گوشی های هوشمند

باتری جدید سونی. سونی امیدوار است که بتواند باتری های جدید را تا ۵ سال آینده از مرحله ی آزمایش به مرحله ی استفاده در گوشی های هوشمند واقعی تبدیل کند.

سونی امیدوار است که بتواند باتری های جدید را تا ۵ سال آینده از مرحله ی آزمایش به مرحله ی استفاده در گوشی های هوشمند واقعی تبدیل کند.

بنا به گزارش روزنامه ی ژاپنی Nikkei، سونی در حال کار بر روی باتری های لیتیوم سولفور و منیزیم سولفور به منظور جایگزین کردن آنها با باتری لیتیوم یونی امروزه است. نتیجه ی این جایگزینی می تواند تا ۴۰ درصد تراکم حجمی را افزایش دهد.  محصول اولیه ای که برای این مورد هدف قرار گرفته است، باتری های چند لایه ای در گوشی های هوشمند برای سال ۲۰۲۰ است.

مشکلی که در استفاده از باتری های لیتیوم یونی وجود دارد، نزدیک بودن به محدوده ی  نظری چگالی انرژی آن است. سازندگان گوشی های هوشمند می توانند با افزایش اندازه ی این باتری ها –که منجر به ضخامت زیاد گوشی های هوشمند می شود- و یا بهبود بهره وری المان های دیگر گوشی های هوشمند مانند صفحه نمایش، به بهبود استفاده از این نوع باتری ها کمک کنند، اما تاکنون نتوانسته اند خود ین باتری ها را بهتر بسازند. این یک محدوده و تنگنا برای سازندگان محسوب می شود که هم اکنون بر روی آن متمرکز شده اند.

این ماده ی شیمیایی که در باتری جدید توسعه داده اند، تنها راه حل واقعی این موضوع است، اما استفاده از آن در بیرون آزمایشگاه دشوار است. این ماده ی شیمیایی جایگزین پایداری کمتری دارد و در حفظ ظرفیت بالا در طول صدها بار شارژی که لوازم الکترونیکی نیاز دارند، مناسب نیستند. جدا از مسائل فنی، روند آزمایش و تولید باتری های جدید برای استفاده ی مصرف کنندگان طولانی به نظر می رسد.

Nikkei اشاره می کند که چالش های فنی سونی هنوز هم برطرف نشده اند و باتری های لیتیوم سولفور آن همچنان مستعد “داغ کردن” هستند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: pcworld


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر