;
coinex

نسل آینده تلویزیون ها ی شگفت انگیز 88 اینچی!

نسل آینده تلویزیون های شگفت انگیز 88 اینچی!

نسل آینده تلویزیون ها ، بزرگتر، باهوش تر و در مجموع شگفت انگیز تر خواهند بود.

این هفته در لاس وگاس و در جریان نمایشگاه CES 2016، موجی جدید از نسل آینده تلویزیون ها و دستگاه ها و محتویات ویدیویی به نمایش در آمد.

سازندگان تلویزیون و البته غول های سینمایی دنیا نظیر هالیوود، تمایل دارند که تلویزیون های اولترا اچ دی 4K به دست مشتریان برسد؛ تلویزیون هایی که رزولوشن 4 برابری نسبت به رزولوشن اچ دی تلویزیون های فعلی ارائه می دهند. علاوه بر آن، استانداردهای جدید رزولوشن های اولترا اچ دی که شامل تصویربرداری دامنه دینامیک بالا (HDR) می شوند نیز طرفداران خاص خود را دارد؛ این ویژگی روشنایی ها را روشن تر و سیاهی ها را عمیق تر کرده و به کاربر، محدوده رنگی وسیع تری ارائه می دهد.

تلویزیون های اولد یو اچ دی 4K ال جی در اندازه های 65 و 77 اینچ در ماه مارس (اسفند) عرضه می شوند (که البته هنوز هیچ حرفی درباره قیمت آن ها به میان نیامده است).

پیشرفت های انجام شده در زمینه کیفیت ویدیو ها، تجربه کاربری را افزایش می دهد و به گفته تیم السی، مدیر توسعه محصولات جدید در بخش محصولات خانگی کمپانی ال جی ایالات متحده: “این پیشرفت ها، ویدیو ها را به مرحله جدیدتری ارتقا می دهد به گونه ای که کاربران تجربه ای شگفت انگیز در هنگام دیدن تلویزیون به دست خواهند آورد.”

.

تلویزیون های 77 اینچ؟ حال نظرتان نسبت به 88 اینچ چیست؟

تمامی پیشرفت های صورت گرفته بر روی کیفیت ویدیوها باعث شده است که این ویدیو ها در صفحات نمایشی بزرگ تر نیز به زیبایی مشاهده شوند. تلویزیون های اولد یو اچ دی 4K ال جی در اندازه های 65 و 77 اینچ در ماه مارس (اسفند) عرضه می شوند (که البته هنوز هیچ حرفی درباره قیمت آن ها به میان نیامده است). تلویزیون های پرچمدار سری SUHD سامسونگ نیز در اندازه های 65، 77 و 88 اینچ در دسترس قرار خواهند گرفت و تلویزیون های براویا اچ دی آر 4K سونی نیز در اندازه 75 اینچی عرضه خواهند شد (که درباره قیمت این محصول نیز، هنوز حرفی زده نشده است).

تلویزیون های براویا اچ دی آر 4K سونی نیز در اندازه 75 اینچی عرضه خواهند شد (که درباره قیمت این محصول نیز، هنوز حرفی زده نشده است).

شاید بهتر است برای اینکه درک بهتری از این اندازه ها داشته باشید باید گفت که در حال حاضر نیز اکثر تلویزیون هایی که به فروش می رسند، اندازه ای 50-55 اینچی دارند.

براساس بررسی های انجام شده توسط شرکت IHS Technology، “پیش بینی می شود که فروش تلویزیون های 4K در سال جدید میلادی دو برابر شده و به 12 میلیون دستگاه برسد. این شرکت در ادامه بررسی های خود، به رایج تر و ارزان شدن تلویزیون های 4K اشاره کرد و این امر را دلیلی بر افزایش فروش نسل آینده تلویزیون ها دانست.

علاوه بر آن، برای آنکه این تلویزیون های 4K بتوانند از تمامی ظرفیت خود در کیفیت محتوای ویدیویی استفاده کنند، سامسونگ و فیلیپس در ماه مارس، بلوری پلیر (Blu-ray Disc player) خود را با قیمت 400 دلار عرضه خواهند کرد و پاناسونیک نیز در حال حاضر چنین دستگاهی را در خط تولید دستگاه های خود دارد.

گفته می شود تا نیمه دوم سال 2016 میلادی، 100 فیلم با کیفیت بالا در دسترس قرار خواهند گرفت. هانو باسه، مدیر ارشد فناوری کمپانی فیلم سازی 20th Century Fox گفت: “ما به سختی کار می کنیم تا بتوانیم محتوای ویدیویی لازم را تولید کنیم.” مدیر عامل UHD Alliance نیز در صحبتی مشابه گفت: “ما واقعا احساس می کنیم این امر می تواند دسته ی سرگرمی های خانگی کاربر را بیش از پیش قدرتمند سازد.”

شرکت تکنیکالر تا این لحظه، قسمت دوم فیلم معروف پدرخوانده را با همین روش (تکنیکالر، سیستمی در فیلم های رنگی است که در دهه 1920 میلادی ارائه شد) بازسازی کرده و مارک ترنر، معاون رئیس بخش همکاری و توسعه کسب و کار این کمپانی درباره آن گفته که “خیره کننده شده است”.

او در ادامه گفت: “کیفیت های بالاتر ویدیو های قدیمی می تواند دلیل خوبی برای کاربر باشد تا به عقب رفته و ویدیوهای دلخواهشان را به طریقی مشاهده کنند که هیچ وقت ندیده اند. این مسئله می تواند پیام های حیاتی و مهمی در بر داشته باشد، علی الخصوص برای هالیوود.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: usatoday


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر