;
coinex

کانسپت سوخت سلولی لکسوس در نمایشگاه ماشین دیترویت

کانسپت سوخت سلولی لکسوس در نمایشگاه ماشین دیترویت
کانسپت سوخت سلولی لکسوس تا سال 2020 تولید خواهد شد.
شرکت لکسوس، کانسپت سوخت هیدروژنی خود را در نمایشگاه ماشین دیترویت به نمایش گذاشت. این مدل با نام LF-LC از تکنولوژی های رده بالایی از جمله نمایشگر قابل کنترل با حرکات دست، برخوردار است. در نشست مطبوعاتی لکسوس مشخص نشد که این کانسپت جدید با سوخت هیدروژنی خود،  چه قدرت و ویژگی هایی خواهد داشت.
با آغاز کار LF-LC و نمایش آن در نمایشگاه ماشین دیترویت، لکسوس اعلام کرد که تا سال 2020 ماشین سلول سوختی خود را در خط تولید قرار خواهد داد.
تویوتا که شاخه ی بزرگتر کمپانی لکسوس محسوب می شود، علاقه ی خود را به ماشین های سوخت هیدروژنی با ماشین FCV و نمایش آن در نمایشگاه ماشین توکیو در ماه اکتبر اعلام کرد.

تویوتا که شاخه ی بزرگتر کمپانی لکسوس محسوب می شود، علاقه ی خود را به ماشین های سوخت هیدروژنی با ماشین FCV و نمایش آن در نمایشگاه ماشین توکیو در ماه اکتبر اعلام کرد.
تویوتا قصد داشت با کانسپت اف سی وی پلاس (FCV Plus) ، تصورات خود را در دوره ای که این مدل از ماشین ها گسترش یافته و در دسترس عموم قرار دارند، بیان کند؛ و هرگز برنامه ای برای تولید وسیع آن وجود نداشته است.
بیش از 20 سال است که کمپانی تویوتا برای طراحی و توسعه ی ماشین های سوخت سلولی تلاش می کند. این کمپانی اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد 3000 واحد از ماشین های سوخت سلولی هیدروژنی خود را با نام Mirai ، تا سال 2017 در آمریکا به فروش برساند.
اما تویوتا تنها شرکتی نیست که به توسعه ی ماشین های سوخت سلولی علاقه نشان می دهد؛ کمپانی آئودی با معرفی h-tron کواترو در نمایشگاه ماشین دیترویت، علاقه ی خود را نشان داده است. کانسپت کواتروی هیدورژنی آئودی قابلیت طی مسیر 372 مایل، یعنی 598 کیلومتر را دارد.
آئودی قصد تولید h-tron کواترو را ندارد. هوندا نیز در نمایشگاه ماشین توکیو 2015، کانسپت سوخت هیدروژنی خود را با نام کلریتی Clarity معرفی کرد؛ کانسپت کلریتی  400 مایل، معادل 643 کیلومتر را طی می کند.
هوندا برای ایجاد “ایستگاه های هوشمند هیدروژن” تلاش می کند. این وسیله ی کوچک با الکترولیزهای پر فشار، هیدروژن مورد نیاز ماشین را فراهم می کند. هوندا از زمان تکمیل پروژه ی ایستگاه خود حرفی نزده است، اما انتظار می رود که کانسپت هیدروژنی خود را در بهار سال جاری عرضه کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر