;
coinex

نگرانی شدید سازمان بهداشت جهانی از گسترش ویروس زیکا

نگرانی شدید سازمان بهداشت جهانی از گسترش ویروس زیکا
گسترش ویروس زیکا اعضای سازمان بهداشت جهانی را به برگزاری کمیته ی اضطراری مجبور کرد.
سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه اعلام کرد که به نصایح و پیشنهادات متخصصان بیشتری در مورد گسترش ویروس زیکا در آمریکای شمالی و جنوبی نیازمند است.
مارگارت چان، مدیر ارشد این آژانس اعلام کرد، در نشست ویژه ای که در مورد شیوع ویروس زیکا در خلال جلسه ی سالانه ی مدیران سازمان بهداشت جهانی، صورت گرفت؛ تصمیم برگزاری کمیته ی اضطراری گرفته شد. مارگارت چان گفت: “سطح نگرانی ها از شیوع این بیماری بسیار بالاست و به همان اندازه سطح عدم قطعیت ها؛ نیاز داریم که به سرعت به جواب های مورد نیاز برسیم.”
متخصصان سلامت جهانی به منظور برگزاری کمیته ی اضطراری در باره ی موقعیت گسترش ویروس زیکا با مارگارت چان تماس داشته اند. ویروس زیکا به عنوان عامل تولد نوزادانی با مغزهای کوچکتر شناخته می شود (نارسایی که آن را میکروسفالی می خوانند). این گزارش که از برزیل منتشر شده است، مدعی می شود که از اکتبر گذشته تا به حال 4180 مورد نارسایی میکروسفالی ثبت شده است.
به گفته ی چان، در دیدار روز دو شنبه با گروه متخصصان در مورد مسائلی از جمله سطح مناسب نگرانی های جهانی، اقدامات لازم برای کشور های آسیب دیده و انجام یک سری از اولویت های تحقیقاتی صحبت خواهد شد. دستور اصلی و تایید کننده برای برگزاری این کمیته ی اضطراری توسط مقررات بین المللی بهداشت، عهد نامه ای که اعضای سازمان بهداشت جهانی را به هم متصل کرده است، صادر خواهد شد. کمیته های اضطراری می توانند توصیه ها و فرمان های لازم را در اختیار مدیر سازمان بهداشت جهانی قرار دهند. چان در این باره اضافه می کند که سازمان بهداشت جهانی نسبت به موقعیت گسترش ویروس زیکا بسیار نگران است؛ این نگرانی ها در چهار دسته قرار گرفته اند: این ویروس عامل مشکوک ایجاد کننده ی تولد نوزادان میکروسفالی و نشانه های عصبی در افراد مبتلا شده است، امکان گسترش در مناطق بیشتر وجود دارد، فقدان کلی سیستم های امنیتی در مقابل ویروس و در نهایت این حقیقت که دارو، واکسن و تست های تشخیصی سریع وجود ندارند. او همچنین در مورد نگرانی های خود در مورد افزایش جمعیت پشه ها توسط الگوی آب و هوایی ال نینو El Nino گفت؛ این الگو می تواند پشه و آلودگی ها را منتقل کند.
مارگارت چان گفت: “وجود برخی ارتباطات های ممکن و یا مواردی که اخیرا مشکوک بوده اند، به سرعت شرایط خطر زیکا را از تهدیدی خفیف به موقعیتی هشدار دهنده تغییر داده است. افزایش روز به روز میکروسفالی بسیار نگران کننده است، مشکلی که جوامع و خانواده ها را ناراحت کرده است.” این پنجمین بار است که مارگارت چان به مکانیسم کمیته های اضطراری رو آورده است. کمیته های اضطراری موارد قبلی در مورد آنفولانزای همه گیر H1N1 سال 2009، تلاش برای ریشه کن کردن فلج اطفال، سندروم تنفسی یا مرس در شرق میانه و ابولا در غرب آفریقا شکل گرفته بودند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر