;
coinex

باگ اینستاگرام و افشا شدن حریم شخصی

باگ اینستاگرام باعث افشا شدن حریم شخصی می شود. به تازگی مشاهده شده است که یک باگ اینستاگرام باعث می شود کاربرانی که از حساب مشترکی  در کنار حساب شخصی، استفاده می کنند، قادر به دیدن توتیفیکیشن های حساب کاربری شخصی شریک خود هستند.

مدت کمی است که قابلیت جدید اینستاگرام امکان مدیریت چندین حساب کاربری را در یک برنامه فراهم می کند؛ اما به نظر می رسد هنوز چند مشکل در این زمینه وجود دارد. همانطور که معلوم شده است، یک اشکال خیلی بد به سیستم اطلاع رسانی اینستاگرام راه یافته است که نوتیفیکیشن های شخصی از جمله دایرکت مسیج اینستاگرام را به افراد غیر مجاز نشان می دهد.

وضعیت باگ اینستاگرام به این شکل است که اگر دو نفر (یا بیشتر) یک حساب کاربری اینستاگرام را در کنار حساب شخصی خود و بر روی دستگاه شخصی خودشان، مدیریت کنند، هر یک از آنها، می توانند اطلاعیه شخصی هر کس دیگری را (یعنی غیر مشترک ها را) نیز ببینند. تصاویر زیر نشان دهنده ی این مشکلات در عمل، هستند.

به عنوان مثال: شخص 1 دارای حساب کاربری A و B و فرد شماره 2 حساب B و C بر روی دستگاه خود است (بنابراین B یک حساب مشترک است، و A و C حساب های شخصی هستند). شخص 1 در حال حاضر اطلاعیه ها را از حساب C و فرد 2 اطلاعیه ها را از حساب A نیز دریافت می کنند  که همانطور که مشخص است اصلا خوشایند نیست.

با وجود باگ اینستاگرام، نوتیفیکیشن ها مطابق با تنظیمات اطلاع رسانی دارنده ی حساب اصلی تنظیم می شوند و این نوتیفیکیشن ها اغلب زمانی که روی آن تپ زده می شود، به جایی هدایت نمی شوند، شما به سادگی می توانید آن را از برنامه ی اینستاگرام به حساب شخصی خود بیاورید. در هر صورت، این نوتیفیکیشن ها حاوی اطلاعات بسیار کمی، مانند نام افرادی که با آنها در تعامل هستید و تصویر حساب کاربری و حتی بخشی از کامنت آنها، هستند. باگ اینستاگرام همچنین شامل پیام های مرتبط با دایرکت مسیج اینستاگرام می شود(اما حاوی تصویر نیست). جالب است که برای برخی از افراد نوتیفیکیشن های طرف مقابل که آن را یک روز پس از اضافه کردن حساب کاربری مشترک، متوقف کرده اند، وجود ندارد.

با این حال، به نظر می رسد این موضوع مانند یک نظارت بسیار بزرگ توسط اینستاگرام باشد. واقعیت این است که دو نفر (یا بیشتر) که مدیریت حساب مشترکی را در دست دارند، نباید ذاتا حساب های شخصی مدیران دیگر را ببینند، و این به سوء مدیریت اطلاعات خصوصی اشاره می کند. اینکه چقدر طول می کشد که باگ اینستاگرام برطرف شود، باید منتظر ماند و دید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر