;
coinex

رسپبری پای ۳ با عملکرد ارتقایافته و وای فای/بلوتوث توکار

رسپبری پای ۳ با عملکرد ارتقایافته و وای فای/بلوتوث درون ساز عرضه می شود.

رسپبری پای ۳ با عملکرد ارتقایافته و وای فای/بلوتوث توکار عرضه می شود.

بنیاد رسپبری پای (رزبری پای) گزارش کرد که بیش از ۸ میلیون کامپیوتر پای (Pi) از زمانی که مدل B اصلی از ۴ سال پیش به فروش رسیده، عرضه شده است. مدل B پای ۳ که هم اکنون منتشر شده است، مغز پردازشگری به نمایش می گذارد که ۱۰ برابر از برد اصلی سریعتر است و با وای فای و بلوتوث توکار همراه می شود.

این مینی کامپیوتر جدید با همان قیمت پای ۲ سال گذشته عرضه می شود، اما شامل یک سیستم روی تراشه ی Broadcom BCM2837 جدید می شود. گفته می شود که پردازشگر کورتکس A53 چهار هسته ای و ۶۴ بیتی با سرعت حداکثر ۱.۲ گیگاهرتز جهش ۵۰  تا ۶۰ درصدی در عملکرد (در مد ۳۲ بیتی) دارد و پای ۳ هم از یک تراشه ی BCM43438 802. 11n Wi-Fi/Bluetooth 4.1 با وجود حفظ تقریبا همان فاکتور تشکیل دهنده ی مدل های B قبلی بهره می برد.

همه ی کانکتورها از جمله GPIO قابل تعمیم و ۴۰ پینه، پورت اترنت و چهار پورت یو اس بی ۲ در همان محل سابق باقی می مانند. تنها تغییری که گزارش شده است، محل قرارگیری ال ای دی هاست که هم اکنون در طرف مقابل سوکت کارت میکرو اس دی به منظور ایجاد فضا برای قرار گیری آنتن، واقع شده است.

پای ۳ با ابعاد ۱۷×۵۶×۸۵ میلی متری به لطف گنجایش منبع توان قابل تغییر ۵ولت /۲.۵ آمپری می تواند برای هر دستگاه یو اس بی با نیاز بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. این مینی کامپیوتر در جای دیگر دارای پردازنده ی گرافیکی دو هسته ای VideoCore IV است که از رمزگشایی ویدئوی 1080p در ۳۰ فریم در ثانیه، رم ۱ گیگابایتی LPDDR2، جک صوتی ۴ قطب، پورت دوربین و خروجی HDMI با اندازه ی کامل پشتیبانی می کند.

رسپبری پای ۲ هم اکنون به قیمت ۳۵ دلار به فروش می رسد. یک ماژول محاسباتی مبتنی بر BCM2837 هم در ماه های آینده در دسترس قرار می گیرد و این بنیاد می گوید مدل های سابق پای “تا زمانی که تقاضا برای آن هست” در دسترس قرار می گیرند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر