;
coinex

پروژه های امنیتی محرمانه گوگل

گوگل در حال کار بر روی تعدادی از پروژه های هوشمندسازی امنیت خانه است.

گوگل در حال کار بر روی تعدادی از پروژه های هوشمندسازی امنیت خانه است.

با توجه به گزارش مقاله ای در The Information، نست (Nest)، یکی از شرکت های زیرشاخه ی آلفابت (گوگل سابق) است که در حال کار بر روی ۳ محصول امنیتی خانه است.

یکی از پروژه ها موسوم به Pinna، سنسور امنیتی بی سیم نست است. در حال حاضر این سنسور تنها می تواند بگوید پنجره ها و درب های خانه چه موقع باز و یا بسته می شوند. اما نست در نظر دارد که این سنسورهای Pinna را به دیگر دستگاه امنیتی خانه که به نام فلینتستون (Flintstone) موسوم شده اند، قلاب کند. فلینتستون، هابی است که این سنسورها را به اینترنت متصل می کند.

اما هر دو پروژه چندین بار به تاخیر افتاده اند. سنسورهای Pinna چندین بار به لحاظ طراحی تغییر کردند و هاب فلینتستون در یک دوره ی ۳ ساله چندین بار در معرض تغییرات جزئی و کلی قرار گرفتند.

نست همچنین در حال کار بر روی سنسور موبایلی به نام Keshi است که با سیستم نست به صورت خودکار ادغام می شود و هنگامی که کسی خانه را ترک می کند، به صورت خودکار درب را قفل می کند. اما هنوز نامشخص است که این محصول چه زمانی عرضه می شود.

به نظر می رسد که این کانسپت بیشتر شبیه به محصول ارائه شده ی بخش خانه هوشمند سامسونگ، اسمارت تینگز (SmartThings) باشد. اسمارت تینگز، هابی می فروشد که به شما امکان کنترل همه ی اشیاء هوشمند خانه تان از طریق اینترنت را می دهد.

اسپیکر Echo آمازون هم به عنوان یک هاب هوشمند برای خانه معرفی شده است و اپل هم سال گذشته اپل تی وی خود را برای انجام کاری مشابه بروزرسانی کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر