;
coinex

کنترل دستگاه با اشاره دست در پروژه سولی گوگل، در حال پیشروی است

به واسطه ی پروژه سولی گوگل ، این امکان برای کاربران مهیا می شود که دستگاه های الکترونیکی را با اشاره دست خود، بدون لمس واقعی دستگاه، کنترل کنند.

به واسطه ی پروژه سولی گوگل ، این امکان برای کاربران مهیا می شود که دستگاه های الکترونیکی را با اشاره دست خود، بدون لمس واقعی دستگاه، کنترل کنند. با توجه به شواهد موجود، گوگل کماکان در حال کار بر روی این تکنولوژی است.

پروژه سولی گوگل یکی از برجسته ترین مواردی بود که گوگل سال گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان نمایش داد، اما اخبار کمی در مورد آن منتشر شد.
این تکنولوژی، از یک سنسور رادار ویژه بسته در یک تراشه کوچک، برای تشخیص حرکات فیزیکی انسان (مانند مالش دو انگشت به هم)، استفاده می کند. یکی از مثال های کاربردی پروژه سولی گوگل ، کم و زیاد کردن صدای ضبط بدون لمس واقعی دستگاه، است.
اخبار اخیر نشان می دهد که رجینا دوگان، رئیس بخش تکنولوژی پیشرفته و آزمایشگاه پروژه گوگل در نظارت بر پروژه سولی، پست کاری خود را برای کار در فیس بوک، رها کرده است که نشانه خوبی برای آینده پروژه سولی گوگل ، نبود. همچنین با توجه به اینکه به تازگی مایکروسافت در حال کار بر روی تکنولوژی مشابه پروژه سولی گوگل است، به نظر می رسید که این احتمال وجود داشته باشد که نسخه ی نمایشی این تکنولوژی حتی با این وجود که سال گذشته از قابل توجه ترین تکنولوژی های معرفی شده بود، به صورت یک محصول مصرفی، به خارج از آزمایشگاه راه نیابد. اما نشانه های اخیر حاکی از آن است که گوگل در حال حرکت رو به جلو به واسطه ی این نوع تکنولوژی های مربوط به اینده است.
پست های استخدام گوگل، به یک مهندس نرم افزار، برای کار در پروژه سولی اشاره دارد. همچنین نشان می دهد که این مهندس نرم افزار، باید روی سازگاری پوشیدنی های اندرویدی و یا سرویس های گوگل با تکنولوژی سولی کار کند.
هفته گذشته نیز یک پست جداگانه برای استخدام یک مهندس سخت افزار به منظور کار در پروژه سولی گوگل ، دیده شد که در آن اشاره شد که فرد باید برای یکپارچه سازی سنسورهای سولی برای پلت فرم های توسعه ذهنذه و محصولات کاربردی، تلاش کند.

این تکنولوژی توجه جهان و شرکای تجاری را به خود جلب کرده است، از این رو گوگل در حال حاضر، برای ایجاد برنامه ها و دستگاه کاربردی پروژه سولی در دنیای واقعی، تلاش می کند.

در همین حال، گزارشات FCC از اوایل سال جاری نشان می دهد که گوگل نسخه های آزمایشی مختلفی از این تکنولوژی را برای توسعه دهندگان شخص ثالث در سراسر ایالات متحده، توزیع کرده است.
همچنین این گزارشات نشان می دهند که گوگل همچنان به دنبال این است که به اندازه ی کافی، قدرت خود را افزایش دهد تا به واسطه ی تکنولوژی جدید خود، تراشه های مختلف، فاکتورهای فرمی، مکانیسم پردازش سیگنال، سیستم عامل ها، رابط های کاربر و تجاربی برای دستگاه ها را تست کند.
شاید در حال حاضر پروژه سولی گوگل آماده عرضه در محصولات اصلی و نهایی نباشد، اما به نظر نمی رسد که گوگل آن را رها کرده باشد. با برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان IO گوگل در سال جاری، ممکن است که  شاهد جزئیات بیشتری در مورد آن باشیم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر