;
coinex

به چالش کشیدن یوتیوب توسط آمازون ویدیو دایرکت !

به چالش کشیدن یوتیوب توسط آمازون ویدیو دایرکت!

آمازون با تقسیم بخشی از سود تبلیغات بین آپلودکنندگان در آمازون ویدیو دایرکت قصد دارد یوتیوب را به چالش بکشد. آمازون با سرویس اشتراک گذاری ویدیویی خود، ویدیو دایرکت قصد دارد فشار بیشتری به رقیب سرسخت خود، یوتیوب، متحمل کند.

آمازون امروز سرویس جدید اشتراک گذاری ویدیویی خود به نام ویدیو دایرکت (Video Direct) را رونمایی کرد. این سرویس به سازندگان کلیپ های ویدیویی این امکان را خواهد داد که هرگونه محتوایی را به اشتراک گذاشته و علاوه بر آن، در بخشی از سود حاصل از تبلیغات نیز سهیم باشند. آمازون راه های مختلفی را برای کسب درآمد سازندگان ویدیو قرار داده از جمله داشتن نگاه ویژه به کاربران پرایم (Prime) خود و تقسیم سود حاصل از تبلیغات، اجاره بنرها، خرید و اشتراک ها بین آن ها.

آمازون با ارائه این امکانات و پیشنهادات شگفت انگیز به سازندگان و تولیدکنندگان کلیپ های ویدیویی، به نظر می رسد که قصد دارد به سمت یک مدل کاربر محور حرکت کند و کاربران آمازون نیز قادر خواهند بود که ویدیوهای مدنظرشان را بدون هیچ هزینه اضافی در آن منتشر سازند. این شرکت همچنین قصد دارد، مبلغی معادل 1 میلیون دلار در هر ماه را به عنوان جایزه به 100 عنوان ویدیوی منتشر شده برتر در ویدیو دایرکت اختصاص دهد. با این اوصاف کاملا مشخص است که هدف آمازون از ویدیو دایرکت، رقابت جدی با یوتیوب است.

تولیدکنندگان ویدیو می توانند انتخاب کنند که محتوایشان تنها برای مشترکین پرایم به نمایش درآید و در این حالت نیز، آمازون برچسبی تحت عنوان “آمازون ویدیو دایرکت استار” به آن می افزاید. هر گونه محتوای موجود در آمازون ویدیو دایرکت از طریق برنامه های TV، دستگاه های موبایل، تمامی دستگاه های و تبلت های آمازون و استریم آنلاین در دسترس است. آمازون با شرکای مختلفی برای تولید محتوای ویدیویی نیز همکاری می کند که از جمله آن ها می توان به How Stuff Works، Mattel، The Guardians و … نام برد.

با اینکه کمپانی آمازون برای سرویس جدید ویدیو دایرکت خود اهداف و آرزوهای بلندپروازانه ای دارد اما این سرویس هنوز در سرتاسر جهان در دسترس نبوده و در حال حاضر تنها کاربرانی از کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، انگلیس و ژاپن می توانند از این سرویس اشتراک گذاری استفاده کنند.

همان طور که یوتیوب با ارائه سرویس یوتیوب گیمینگ (YouTube Gaming) به جنگِ با سرویس گیمینگِ آمازون، توییچ (Twitch) برخواست، آمازون نیز با ارائه ویدیو دایرکت قصد دارد رقابتی تنگاتنگ با یوتیوب ایجاد کند؛ البته قطعا آمازون بهتر از هر کس دیگری می داند که اگر قصد رقابت با یوتیوب را دارد، باید گسترش و ارتقای سرویس جدید خود، ویدیو دایرکت را با شدت بیشتری دنبال کند.

.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر