;
coinex

سونی و سامسونگ برای ثبت پتنت لنز چشمی عکاس تلاش می کنند

کمپانی های سونی و سامسونگ هر دو تلاش می کنند پتنت لنز چشمی عکاس را به ثبت برسانند؛ این لنز چشمی می تواند عکس بگیرد!

کمپانی های سونی و سامسونگ هر دو تلاش می کنند پتنت لنز چشمی عکاس را به ثبت برسانند؛ این لنز چشمی می تواند عکس بگیرد!

احتمالا برای شما پیش آمده که به دلیل همراه نداشتن موبایل یا دوربینتان، نتوانستید از صحنه ی جالبی عکس بگیرید. دو شرکت سونی و سامسونگ تلاش می کنند تا این مشکل را برطرف کنند. این دو شرکت (سونی در ایالت متحده و سامسونگ در کره ی جنوبی) هر دو پتنت لنز چشمی عکاس را عملی کرده اند؛ این لنز می تواند لحظه های ثابت و یا تصاویر متحرک را با یک پلک زدن، به ثبت برساند.

پلک زدن تنها کاریست که برای ثبت یک عکس باید انجام دهید؛ حداقل اینکه نسخه ی سونی به این شکل تعریف شده است. دستگاه به شکلی طراحی شده که می تواند تفاوت پلک زدن عادی را با پلک زدن عمدی و حساب شده تشخیص دهد؛ این نوع پلک زدن که توانایی فعال کردن دوربین را دارد، برمبنای مدت زمان بسته بودن چشم در پلک زدن و یا الگوی پلک زدن های مشخص شده، طراحی شده است.

لنز چشمی عکاس که سونی طراحی کرده، پیچیده تر است؛ چرا که از قابلیت هایی مانند ترکیب فوکوس خودکار، کنترل دیافراگم و ثبات برای مقابله با تاری ناشی از حرکات کره ی چشم برخوردار است. در نسخه ی سونی، تصاویر به جای اینکه به گوشی هوشمند شما ارسال شوند، در خود لنز ذخیره می شوند؛ البته این بدان معنا نیست که توانایی ارسال تصاویر به گوشی هوشمند و دستگاه های دیگر را ندارد. هر دو درخواست پتنت به عمل آمده از صفحه نمایش داخلی برخوردارند که می تواند تصاویر را به عقب برگرداند (و یا بر فرض، آخرین قسمت سریال بازی تاج و تخت) را مستقیما به چشمان شما ارسال کند.

نیازی به گفتن نیست که لنز چشمی عکاس نگرانی پیرامون مسائل امنیتی را افزایش می دهد. برخی کسب و کارها، گوگل گلس را به منظور جلوگیری از عکس برداری محفیانه ممنوع کرده اند؛ چرا که تشخیص اینکه چه کسی از لنز استفاده می کند، تقریبا غیر ممکن است.

با تمام این اوصاف، می دانیم که راه زیادی تا تحقق این پتنت در پیش است. به نظر نمی رسد که پتنت ها به ثبت رسیده باشند؛ سامسونگ پتنت خود را در سال 2014 بایگانی کرده است. حتی اگر این پتنت به ثبت نهایی برسد، نباید انتظار داشت که این محصولات به سادگی در بازار در دسترس باشند.

لازم به ذکر است که گوگل چند سالی ست برای توسعه ی لنز چشمی کنترل کننده ی گلوکز برای بیماران دیابتی تلاش می کند، اما هنوز شاهد چنین محصولی در بازار نبوده ایم. پاییز گذشته، گوگل، پتنت لنز هوشمندی را به ثبت رساند که علاوه بر گلوکز، می توانست میزان گرده، مواد آلرژی زا و آلودگی های هوا را کنترل کند. توانایی های لنز هوشمند به اینجا ختم نمی شوند، لنز هوشمند گوگل توانایی خواندن بارکد و ردیابی الکل را نیز دارد؛ در آخر اینکه، این لنز ها، از طریق خورشید تامین انرژی می شوند.

به طور قطع می توان گفت که لنز چشمی عکاس به همین زودی توسعه نخواهد یافت. شاید این مساله برای کسانی که نمی خواهند تمام حرکاتشان ثبت شود، خوشایند باشد. از طرف دیگر، این تکنولوژی می تواند خبر بدی برای اجرای قانون باشد، چرا که شاهدان عینی آشکارا غیر قابل اعتماد هستند.

با تمام این اوصاف، تصور آینده ای که در آن برای عکاسی تنها باید پلک بزنیم، بسیار جذاب است. با در نظر داشتن اینکه سه کمپانی غول دنیا در حال حاضر بر روی این تکنولوژی تلاش می کنند، باید انتظار داشت که این برنامه روزی محقق شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: inc


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر