;
coinex

گوگل بار دیگر با ارزش ترین شرکت جهان شد!

 گوگل در بخش سرمایه بازار از اپل پیشی گرفت و به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شد.
گوگل در بخش سرمایه بازار از اپل پیشی گرفت و به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شد.

به گزارش CNBC، سهام جزئی اپل برای اولین بار در طی یک سال گذشته، به کمتر از ٩٠ دلار کاهش یافت و این کاهش منجر به این شد که آلفابت، شرکت مادر گوگل ظهر پنجشنبه، از اپل پیشی بگیرد و با ارزش ترین شرکت جهان شود. از لحاظ سرمایه گذاری، آلفابت ۴٩٨ میلیارد دلار و اپل ۴٩۴ میلیارد دلار ارش گذاری شده است. البته شرکت الفابت در فوریه نیز اپل را پشن سر گذاشت ولی چیزی نگذشت که اپل بار دیگر رتبه اول را از او بازپس گرفت.
در طول شش ماه گذشته سهام اپل بیش از ٢٠ درصد کاهش یافته است، که تا حد زیادی نگرانی ها حول کاهش تقاضا برای آیفون می چرخد. گزارش نیمه ی اول سال جاری اپل، اولین شیب نزولی را در فروش گوشی های هوشمند این کمپانی از سال ٢٠٠٧ تا کنون، نشان می دهد. تامین کننده های تکنولوژی در نیمه دوم سال، نسبت به سال گذشته، انتظار دریافت سفارشات زیادی از اپل ندارند.

به گفته ی یکی از تحلیلگران، “طبیعتاً، هیچ کس معتقد نیست که آیفون 7 می تواند با ویژگی های فوق العاده و جدید خود باعث شود که همه به خرید آیفون ترغیب شوند و آمار فروش بالا رود”

البته، اپل تنها شرکت تکنولوژی نیست که تحت فشار است، اینتل و مایکروسافت نیز فصل نا امید کننده ای را پشت سر گذاشته اند. در همین حال، غول های تکنولوژی مانند آمازون و فیس بوک درآمد خوبی داشته اند و بخت و اقبال چند میلیارد دلاری برای بنیانگذاران خود به ارمغان آورده اند.
با این حال، الفبات نباید کاملا راضی باشد: گزارش درآمد او در ماه گذشته از پیش بینی تحلیلگران فاصله داشته و باعث شده است که ارزش سهام آن به حدود ۶ درصد سرعت کاهش یابد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: time


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر