;
coinex

تبلت ۲ در ۱ پوریسم با تمرکز بر امنیت معرفی می شود

پوریسم تبلت ۲ در ۱ متمرکز بر امنیت خود را معرفی می کند

پوریسم از تبلت ۲ در ۱ با تمرکز بر امنیت خبر می دهد.

اگر به دنبال یک تبلت-لپ تاپ رده بالا هستید احتمالا با مدل های مایکروسافت سرفیس پرو یا اپل آیپد پرو ی موجود در بازار آشنایی دارید. پوریسم (Purism) معتقد است این مدل ها به یک گزینه ی سومی هم نیاز دارند. گزینه ای که به واسطه یک بسته نرم افزاری متن باز، دیتا و اطلاعات شخصی شما با غول های تکنولوژی به اشتراک گذاشته نشود. با این تصور، این کمپانی از سری Librem تبلت ها با قیمت پایه ۵۹۹ دلاری خبر می دهد که هم اکنون برای پیش خرید در Indiegogo در دسترس است.

این تبلت Librem ۱۰ و ۱۱ اینچی همانند لپ تاپ های قدیمی این کمپانی، نرم افزار رایگان و متن باز را اجرا می کنند و کاربرانی که امنیت را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهند، مورد هدف قرار داده است. هر دو دستگاه PureOS 3 Linux را اجرا می کنند و دارای سرویس های حفاظت از حریم خصوصی مانند Tor، HTTPS و اد بلاکر Privacy Badger از پیش نصب شده هستند. این کمپانی در حال تلاش برای دریافت تایید QubesOS برای هر دو دستگاه است.

این تبلت Librem 10 از یک پردازنده ی ۴ هسته ای اینتل اتم (Intel Atom) با سرعت ۱.۸ گیگاهرتزی استفاده می کند در حالیکه نسخه ی قدرتمندتر ۱۱ اینچی پردازنده ی ۲ هسته ای M با سرعت ۲ گیگاهرتزی را اجرا می کند. هر دو مدل با یک داک کیبورد عرضه می شوند و می توان آن را به مانیتورهای خارجی متصل کرد. برای پیشبرد اهداف امنیتی و حریم خصوصی، هر دو دستگاه دارای سوئیچ های سخت افزاری خاموش برای دوربین، بلوتوث، وای فای و میکروفون هستند.

علاوه بر این موارد، حافظه داخلی و رم این تبلت ها قابل ارتقاست. کافیست ۶ پیچ را باز کنید و به بخش های داخلی آنها دسترسی داشته باشید.

مدیر عامل Purism می گوید که این کمپانی می خواهد کامپیوترهای متمرکز بر امنیت و حریم خصوصی را به افراد ارائه دهد.

اما هدف بلند مدت این کمپانی ساخت گوشی های هوشمند با همه ی المان های امنیتی و حریم خصوصی موجود بر روی دیگر محصولات این شرکت است.

در ارتباط با قیمت این دستگاه ها باید بگوییم که تبلت Librem 10 با قیمت ۵۹۹ دلار در دسترس است، این در حالیست که مدل ۱۱ اینچی آن به قیمت ۹۹۹ دلار برای پیش سفارش موجود است. پس از این کمپین قیمت آن به ۱۲۹۹ دلار هم خواهد رسید. پوریسم می گوید این تبلت ها در ماه سپتامبر سال جاری عرضه می شوند.

این تبلت Librem 10 از یک پردازنده ی ۴ هسته ای اینتل اتم (Intel Atom) با سرعت ۱.۸ گیگاهرتزی استفاده می کند در حالیکه نسخه ی قدرتمندتر ۱۱ اینچی پردازنده ی ۲ هسته ای M با سرعت ۲ گیگاهرتزی را اجرا می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر