;
coinex

همکاری مایکروسافت و شیائومی در مورد تبادل پتنت با یکدیگر

همکاری مایکروسافت و شیائومی در مورد تبادل پتنت با یکدیگر

مایکروسافت و شیائومی امروز قرارداد دو جانبه ای را امضا کردند و طبق آن حق استفاده از پتنت های خود را به یکدیگر واگذار کردند. با توجه به اینکه پیش از این بار ها شنیده بودیم که شرکت مایکروسافت پتنت های اندرویدی با ارزشی در اختیار دارد، این همکاری می تواند مزایای بسیار زیادی برای شرکت تولید کننده گوشی هوشمند چینی داشته باشد. علاوه بر این قرار شده تا نرم افزار های اسکایپ و و آفیس بر روی برخی تبلت ها و گوشی های هوشمند شیائومی نصب شود. این بند از قرارداد قرار است از ماه سپتامبر توسط شیائومی اجرایی شود.

دیوایس های که قرار است برنامه های مایکروسافت بر روی آن به صورت پیش فرض نصب شوند شامل Redmi Note 3، Mi 4s، Mi Max، Mi 5 و Redmi 3 می شود. اما برنامه هایی که قرار است به صورت پیش فرض نصب شوند با توجه به میزان قابلیت های گوشی مورد نظر متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی بنا شده تا برنامه های ورد، اکسل، پاورپوینت، آوت لوک و اسکایپ بر روی گوشی های شیائومی نصب شوند.

در راستای این همکاری مدیر ارشد شیائومی اظهار داشت: “از اینکه قرار است تا همکاری های گسترده ای را در زمینه تکنولوژی با مایکروسافت داشته باشیم بسیار خشنود هستیم. شرکت ما در صدد است تا همکاری های گسترده ای را با پیشتازان تکنولوژی داشته باشد و به واسطه آن بهترین تجربه کاربری برای مشتریان فراهم آورد.”

اما  معاوی اجرایی بخش توسعه کسب و کار مایکروسافت نیز در مورد این همکاری گفت:” کاربران تمایل دارند تا برنامه های محبوبشان به صورت یکپارچه بر روی دستگاه های مورد نظر شان اجرا شود و این هدف اصلی ما از انجام این همکاری است. ما با همکاری شیائومی می توانیم بهترین نرم افزار ها را در اختیار میلیون ها کاربر چینی قرار دهیم.”

شاید همکاری این دو شرکت قدری عجیب به نظر برسد اما لازم به ذکر است که این دو شرکت پیش از این نیز سابقه همکاری با یکدیگر را داشته اند. سال گذشته مایکروسافت رامی را منتشر کرد که قابل اجرا بر روی گوشی هوشند Mi 4 شیائومی بود. نسخه ای از گوشی Mi Pad 2 نیز وجود دارد که از این سیستم عامل بهره می برد.

همکاری مایکروسافت و شیائومی در مورد تبادل پتنت با یکدیگر

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر