;
coinex

سیری جان یک کودک را نجات داد

سیری جان یک کودک را نجات داد

سیری جان یک کودک را نجات داد.

یکی از قابلیت های جدید موجود بر روی آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس، “قابلیت همیشه روشن سیری” می باشد. این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد که با گفتن عبارت “هی سیری” این دستیار مجازی فعال شود. قبلا سیری با استفاده از صدا و تنها زمانی که آیفون در حال شارژ بود فعال می شد. Stacey Gleeson یکی از افراد خوش شانسی بوده که توانسته با استفاده از این قابلیت جان فرزند خود را نجات دهد. این فرد دارای مدل جدیدتر آیفون بوده است؛ او از طریق نمایشگر کودک در می یابد که Giana دختر یک ساله اش نفس نمی کشد.

گلیسون با عجله به اتاق کودک می رود و گوشی از دستش می افتد و چراغ را روشن می کند. به سرعت خود رابه گهواره ی کودک می رساند و کودک را در حالی می بیند که کاملا کبود شده است. او که از ترس تقریبا فلج شده بود و قادر به انجام کاری نبود کاملا دستپاچه فریاد می زند “هی سیری به آمبولانس زنگ بزن”. آمبولانس به سرعت خود را به محل می رساند و نفس را به جیانا باز می گردانند. در حالیکه این اتفاق در ماه گذشته رخ داده است اما والدین این کودک هم اکنون این موضوع را رسانه ای کرده اند. جیانا به دلیل عفونت قفسه سینه و بیماری برونشیولیت دچار قطعی نفس شده بود.

برای روشن کردن “Hey Siri” به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید و از آنجا به General و سپس به Siri بروید. سوئیچ مربوط به Allow “Hey Siri” را روشن کنید. به یاد داشته باشید که اگر دارای مدل آیفون ۶ اس و یا آیفون ۶ اس پلاس هستید می توانید در هر زمانی از قابلیت همیشه روشن سیری بهره ببرید. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، در مدل های قبلی آیفون ها برای فعال شدن سیری با استفاده از صدای کاربر لازم است که گوشی به پریز برق و یا پاوربانک  وصل باشد.

پدر جیانا که اغلب به دلیل کار در نیروی دریایی دور از خانه است می گوید که هوش و عملکرد سریع همسرش باعث شده که زندگی کودکشان نجات یابد و همچنین این قابلیت سیری نیز نقش مهمی در این موضوع داشته است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر