;
coinex

خیز بلند آمازون برای رقابت با اپل میوزیک و اسپاتیفای

خیز بلند آمازون برای رقابت با اپل میوزیک و اسپاتیفای

براساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد، آمازون قصد دارد با راه اندازی یک سرویس استریم موسیقی با ارائه قیمت های رقابتی و کلکسیون وسیعی از موسیقی های گوناگون، اپل میوزیک و اسپاتیفای را به چالش بکشد.

اپل میوزیک برای کاربران خود یک بازه زمانی سه ماهه برای آزمایش رایگان این سرویس استریم موسیقی در نظر گرفته است و پس از این بازه، کاربران می توانند در پلن های مختلفی با پرداخت هزینه ثابت ماهانه، از این سرویس استفاده کنند؛ هزینه سرویس برای کاربران عادی 9.99 دلار، برای دانش آموزان 4.99 دلار و برای خانواده هایی تا سقف 6 نفر، 14.99 دلار در ماه است.

اسپاتیفای نیز برای کاربران پریمیوم خود هزینه ماهانه 9.99 دلار را در نظر گرفته است که البته گفته می شود بیش از 70 درصد کاربران اسپاتیفای، از سرویس رایگان آن که با تبلیغات همراه است، استفاده می کنند (لازم به ذکر است که این پلن تنها متعلق به اسپاتیفای بوده و اپل هنوز چنین پلنی ارائه نداده است). در آخرین آمارهای اعلام شده، اسپاتیفای بیش از 100 میلیون کاربر پولی و رایگان دارد و همین امر باعث شده تا این سرویس، لقب بزرگ ترین شرکت استریم موسیقی را از آن خود کند.

دیوید پکمن، که شریک شرکت سرمایه گذاری Venrock به شمار می آید، به این موضوع اشاره می کند که انتظار می رود سرویس استریم موسیقی آمازون بتواند کاربران را از سمت اپل به این شرکت بکاشند اما احتمالا خللی به کار اسپاتیفای وارد نخواهد کرد.

حدس و گمان ها در رابطه با سرویس جدید استریم موسیقی آمازون به این اشاره دارند که هزینه استفاده از این سرویس 9.99 دلار در ماه خواهد بود. در حال حاضر، کاربران پرایم (Prime) و سرویس ویدیویی آمازون نیز از سرویس استریم موسیقی رایگانی به نام پرایم میوزیک استفاده می کنند که به تعداد محدودی آهنگ (یک میلیون آهنگ) دسترسی دارد. تخمین زده می شود که اسپاتیفای و اپل میوزیک هر یک شامل کتابخانه ای از 30 میلیون آهنگ هستند.

انتظار می رود که سرویس جدید استریم موسیقی آمازون در اواخر تابستان یا اوایل پاییز راه اندازی گردد.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر