;
coinex

کاوشگر جونو با موفقیت وارد مدار مشتری شد

ماموریت 5 ساله ی کاوشگر جونو به پایان رسید و به زودی اندازه گیری ها و عکس برداری از بزرگ ترین سیاره ی منظومه ی شمسی را آغاز خواهد کرد.

ماموریت 5 ساله ی کاوشگر جونو به پایان رسید و به زودی اندازه گیری ها و عکس برداری از بزرگ ترین سیاره ی منظومه ی شمسی را آغاز خواهد کرد.

فضاپیمای جونو که به درستی اشکال لگوی خدای رومی جوپیتر، همسرش الهه ی جونو و گالیله را حمل می کند، قبل از نیمه شب موتورهای خود را به کار انداخت و بعد از یک مانور 35 دقیقه ای، با موفقیت وارد مدار مشتری شد.

انجام این مراحل مشکل تر از آن چیزی است که به نظر می رسد؛ کاوشکر جونو دقیقا باید با سرعت مشخص شده ای حرکت می کرد تا جاذبه ی این غول گازی، کاوشگر را به سمت خود بکشد، در غیر اینصورت از نزدیکی مدار عبور می کرد و هرگز وارد آن نمی شد. درنهایت همه چیز با موفقیت به پایان رسید و ورود کاوشگر ناسا تنها با یک ثانیه تاخیر انجام شد.

رئیس ناسا، چارلی بولدن در بیانیه ای اعلام کرد: “با کاوشگر جونو می توانیم درباره ی ناشناخته های کمربند ارتعاشات پر قدرت مشتری تحقیق کنیم تا بتوانیم وارد ساختار داخلی مشتری شده و چگونگی تولد سیاره ی مشتری و تکامل کل منظومه ی شمسی را مورد بررسی قرار دهیم.”

علاوه بر ورود به مدار مشتری، جهت فضاپیمای جونو با موفقیت به سمت خورشید قرار گرفت. در حال حاضر که دانشمندان ناسا از جذب نور خورشید به اندازه ی کافی توسط فضاپیما (برای تامین انرژی) اطمینان یافتند، جونو چرخش اولیه ی 53 و نیم روزی خود را آغاز کرده است. بدین ترتیب، به زودی اطلاعات بیشتری درباره ی این سیاره منتشر خواهد شد. بولدن اعلام کرد فاز علمی کاوشگر رسما از ماه اکتبر آغاز می شود، اما جمع آوری داده ها زودتر از آن انجام خواهد شد.

کاوشگر جونو طی 20 ماه آینده، 37 باز به دور سیاره ی مشتری می گردد و رازهای آن را افشا می کند؛ دانشمندان امیدوارند که نحوه ی شکل گیری این سیاره و سایر سیارات مشابه را درک کنند؛ علاوه بر این، دانستن جامد بودن هسته ای مشتری بسیار ارزشمند است. نقشه برداری از میدان مغناطیسی، اندازه گیری حجم آب، اکسیژن و آمونیاک در اتمسفر این سیاره و مشاهده ی شفق های جادویی آن از دیگر مسائلی است که دانشمندان به دنبال درک آن هستند.

دانشمندان قصد دارند بعد از پایان ماموریت جونو، کاوشگر را به سیاره بکوبند تا از برخورد آن با قمرهای مشتری جلوگیری شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر