;
coinex

پوکمون گو مغز بازیکنان این بازی را تحت تاثیر قرار می دهد

دانشمندان معتقدند بازی پوکمون گو آثار مخربی بر مغز بازیکنان آن دارد.

اوایل این ماه گزارشی منتشر شد که در آن از مزایای بازی پوکمون گو بر سلامت ذهنی افراد خبر می داد؛ به این دلیل که در این بازی واقعیت افزوده افراد باید از خانه خارج شوند و با مردم تعامل داشته باشند. برتری این مساله در برخی موارد به اثبات رسیده بود چرا که باعث می شد افراد، تشویش های اجتماعی را کنار بگذارند.

اما در حال حاضر نظرهای مخالف با این رای به وجود آمده که در آن از آثار مخرب بازی پوکمون گو بر مغز افراد خبر می دهد. دکتر ایلان بارن هولتز، استادیار در مرکز سیستم های پیچیده و علوم مغزی فلوریدا در دانشگاه آتلانتیک مدعی شده است که اثرات بازی واقعیت افزوده ی پوکمون گو شباهت زیادی با تاثیرات مواد دارویی و مخدر دارد.

دکتر بارن هولتز در این باره توضیح داد: “این بازی دقیقا همان کاری را انجام می دهد که مواد مخدر با مغز می کنند؛ یعنی مراکز پاداش را به صورت مصنوعی تحریک می کند. ما با تحریک ها و بازخوردهایی که هرگز آنها را به وجود نیاورده ایم، مغزمان را تخریب می کنیم و مانند مواد مخدر، نمی دانیم که تا کجا ادامه خواهد داشت.” حال سوال اینجاست که تفاوت بازی پوکمون گو با سایر بازی های کامپیوتری چیست؟ دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که گنجاندن آن در زندگی واقعی و وارد شدن به جهان واقعی، تاثیر زیادی بر آن دارد.

بارن هولتز می گوید: “زمانیکه شما وارد جهان واقعی شده، در محیط اطراف حرکت می کنید و در آن واحد، بازخورد بازی های کامپیوتری را دریافت می کنید، در واقع نمایش غنی تری را به خدمت می گیرید. مغز شما به نوعی به شکل عمیق تری درگیر می شود، حتی اگر بر جعلی بودن آن شناخت داشته باشید.”

او در ادامه اضافه کرد: “دقیقا همانند توهم، شما می دانید که آنها واقعی نیستند اما بخش بزرگی از مغز، آنها را باور دارد. من فکر می کنم که بازیکن به شکل عمیق تری آن ها را می پذیرد تا پاداش را قانع کننده تر و اعتیاد آور تر کند.”

لازم به ذکر است که این تنها یک نظریه است چرا که هیچ آزمایشی برای اثبات تاثیرات مخرب بازی پوکمون گو انجام نشده است. با تمام این اوصاف، بازی کردن در حد اعتدال خالی از لطف نخواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.
منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر