;
coinex

شیر ایت ( SHAREit ) راهی سریع برای انتقال فایل ها بین پلتفرم های مختلف

شیر ایت نرم افزاری است برای انتقال فایل ها به دستگاه های مختلف بدون توجه به سیستم عامل. در این نوشته پس از معرفی این نرم افزار، به طور ضمنی با نحوه کار آن نیز آشنا خواهید شد.

از روزی که دستگاه های کامپیوتر خانگی در دسترس عموم قرار گرفت، یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران انتقال آسان و ایمن اطلاعات بین دستگاه های مختلف کامپیوتری بود. اولین وسیله انتقال اطلاعات دیسکت های ¼5 بودند. با پیشرفت تکنولوژی دیسکت های ½3 به بازار آمد. در اوایل دهه 1990 نیز با حجیم شدن فایل ها و اطلاعات نیاز به وسیله ای با حجم و سرعت بیشتر احساس می شد.

به همین دلیل دیسک فشرده یا سی دی توسط شرکت های سونی (SONY) و فیلیپس (PHILIPS) به بازار عرضه شد. در مرحله بعد نیز DVD برای انتقال اطلاعات حجیم تر و فایل های تصویری ساخته شد.

در دستگاه های تلفن همراه هوشمند نیز تا مدت ها تنها روش انتقال مستقیم اطلاعات بین دو گوشی استفاده از تکنولوژی بلوتوث (BLUETOOTH) بود. در این تکنولوژی که توسط شرکت مخابراتی اریکسون (Ericsson) ابداع شده بود، با استفاده از باند یو اچ اف (UHF) و امواج کوتاه رادیویی (Shortwave) اطلاعات را بین دو دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند جابجا میکرد.

اما این سرعت برای جابجایی فایلهای حجیم ویدیویی و صوتی کافی نبود. علاوه بر این عدم سازگاری محصولات شرکت اپل – که بیشتر کاربران آن در ایران را قشری تشکیل میدهند که تنها برای خودنمایی از آن استفاده می کنند و با بهانه خاص بودن و عدم پشتیبانی ایران از سرویس های نداشته این گوشی ها ناتوانایی های آن را توجیه می کنند – و کامپیوتر ها با سیستم عامل اندروید (Android) و ویندوز فون (Windows Phone) مشکل بزرگی برای انتقال اطلاعات بین دستگاه ها بوجود آورده بود. انتقال فایلها بین این سیستم عامل و دیگر سیستم عامل ها همانند کابوسی بزرگ و تمام ناشدنی بود.

نرم افزار شیر ایت شرکت لنوو . راهی سریع و ساده برای تبادل اطلاعات بین دستگاه های مختلف بدون توجه به سیستم عامل

 

به همین دلیل نیاز به نرم افزاری احساس می شد که فارغ از سیستم عامل تلفن همراه هوشمند اطلاعات را با سرعت بالا جابجا کند. شرکت چینی لِنووُ ( LENOVO ) با طراحی نرم افزار شِیر ایت ( SHAREit ) راه حلی برای این مشکل ارائه داد.

شیر ایت نرم افزاری است برای انتقال اطلاعات از طریق سیستم وای فای wifi مابین تمامی دستگاه هایی که از آن پشتیبانی می کنند. این نرم افزار قابلیت جابجایی اطلاعات مابین گوشی های هوشمند همراه با سیستم عامل های اندروید ، ویندوز فون ، آی. او. اس و کامپیوتر های خانگی را دارد.

 برنامه شیر ایت که از سیستم جابجایی مستقیم از طریق wifi استفاده می شود. با این تکنولوژی سرعت انتقال اطلاعات به بیش از 50 برابر سرعت انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث می رسد.

با استفاده از قابلیت HotSpot Tethering  نرم افزارشیر ایت  قادراست  بصورت آف لاین ( Offline ) و بدون نیاز به اینترنت و یا هزینه شارژ اپراتور تلفن همراه به تبادل فایل های بین دستگاه های مختلف بپردازد.

در  نرم افزارشیر ایت  با استفاده از تکنولوژی وای فای سرعت انتقال داده ها  بسته به نوع فایل ها و کیفیت ارتباط دستگاه های مورد استفاده به بیش از 10 مگابایت در ثانیه می رسد. این سرعت بسیار بیشتر از روش های انتقال قدیمی بوده و برای انتقال فایل های حجیم ویدیویی و صوتی مناسب و کافی به نظر می رسد.

استفاده از این نرم افزار بسیار ساده بوده و کاربر قابلیت ارسال فایل های صوتی، تصویری و متنی و … را با تنها چند لمس ساده را دارد. این نرم افزار که با بیش از 100 میلیون دانلود در فروشگاه گوگل با نمره 4.5 از پنج و 14 میلیون دانلود در کافه بازار و کسب نمره 4.5 از 5 و کسب نمره 4 از 5 از سایت دانلود iTunes شرکت اپل یکی از محبوب ترین نرم افزار ها در این زمینه می باشد علاوه بر کارایی بالا طرز کار بسیار ساده ای نیز دارد.

در ادامه به آموزش انتقال فایل بین دو دستگاه مختلف توسط نرم افزار شیر ایت می پردازیم.

نصب برنامه شیر ایت

برای نصب این برنامه ابتدا عبارت SHAREit را در کادر جستجوی تایپ می کنیم. با نمایان شدن نام و لوگو برنامه شیر ایت ( SHARE it ) بر روی آن کلیک می نمایم. این برنامه با توجه به حجم پایین آن به سرعت دانلود و آماده نصب می شود.

نرم افزار شیر ایت | مراحل نصب نرم افزار

 

 بعد از نصب موفقیت آمیز و اجرای برنامه بر روی کلمه START کلیک کرده و وارد محیط برنامه می شویم.

در اولین بار که برنامه ” شیر ایت ” را اجرا کنیم می بایست یک نام کاربری و یک نماد را برای دستگاه خود انتخاب کنیم. این نام و نمادی است که در هنگام دریافت و ارسال فایل ها به نمایش در می آید. بعد از وارد کردین این اطلاعات و انتخاب گزینه Save وارد محیط اصلی برنامه خواهیم شد.

ارسال اطلاعات با نرم افزار شیر ایت

برای ارسال اطلاعات می بایست گزینه ارسال یا Send را انتخاب نماییم. بعد از انتخاب این گزینه می بایست فایل های مورد نظر خود برای ارسال را انتخاب نماییم.

در این قسمت شیر ایت با طبقه بندی فایل های موجود بر روی دستگاه آنها را در دسته های فایل ها (Files) ، ویدئوها (Videos) ، برنامه ها (Apps) ، عکسها (Photos) و موسیقی (Music) به نمایش در می آورد.

نرم افزار شیر ایت | مراحل ارسال فایل ها

 

با انتخاب فایل های مورد نظر و انتخاب گزینه Next صفحه ای به نمایش در آمده و بعد از چند لحظه جستجو دستگاه هایی را که این برنامه بر روی آنها نصب و اجرا شده نشان می دهد.

بعد از به نمایش درآمدن اسم دستگاه مورد نظر و انتخاب نام آن عملیات ارسال شروع می شود.

نرم افزار شیر ایت | مراحل ارسال فایل ها

 

در صفحه بعدی نیز نام فایل (های) انتخاب شده برای ارسال و میزان اطلاعات ارسال شده و همچنین اطلاعات دستگاه های فرستنده و گیرنده به نمایش در می آید.

بعد از اتمام عملیات انتقال نیز میزان اطلاعات منتقل شده زمان لازم برای انتقال آن توسط نرم افزار شیر ایت نمایش داده می شود.

دریافت اطلاعات با نرم افزار شیر ایت

روش دریافت اطلاعات نیز بسیار شبیه به ارسال اطلاعات است. با انتخاب گزینه دریافت یا Recieve صفحه ای به نمایش در می آید که در حال جستجو برای دستگاه فرستنده است. بعد از انتخاب نام دستگاه گیرنده در دستگاه فرستنده فرایند دریافت اطلاعات آغاز می گردد.

 

نرم افزار شیر ایت | مراحل دریافت فایل ها

 

پس از اتمام فرایند نیز صفحه ای نمایش داده شده و گزارش انتقال اطلاعات انجام شده و حجم و زمان انجام این کار را نمایش می دهد.

 

همانطور که اشاره شد روش کار با برنامه شیر ایت بسیار ساده بوده و قابل انجام برای هر کاربری با هر سطح اطلاعات از دستگاه های ارتباطی است. قابلیت انتخاب چندین فایل و ارسال و دریافت همزمان آنها نیز از خصوصیات بارز این برنامه می باشد.

مشخصات کلی برنامه

  • نام برنامه : SHAREit
  • طبقه بندی : ابزارها
  • شرکت سازنده : shareit technologies co.ltd / Lenovo
  • حجم برنامه : 3.5 مگابایت تا 47 مگابایت بسته به سیستم عامل دستگاه
  • پلتفرم : Android, iOS, Windows Phone, Microsoft Windows, Mac
  • تکسکور (امتیاز تکرا) : 8/10

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر