;
coinex

افت فروش سامسونگ و اپل در سه ماهه سوم امسال

سامسونگ و اپل

سامسونگ و اپل در سه ماه سوم سال افت فروش داشته‌اند. IDC، گزارش سهم بازار صنعت تلفن های هوشمند را در سه ماه سوم امسال را منتشر کرد و افت فروش سامسونگ و اپل در این کوارتر مشخص شد.

فروش کل تلفن‌های هوشمند نسبت به سال گذشته که 359.3 میلیون دستگاه بود، 1 درصد افزایش پیداکرده و به عدد 362.9 میلیون دستگاه رسیده است. سامسونگ با وجود کاهش فروش 13.5 درصد گوشی در این کوارتر، موفق شد به‌ عنوان بزرگ‌ ترین تولید کننده تلفن همراه در جهان با فروش 72.5 میلیون دستگاه بین ماه‌های ژانویه تا سپتامبر انتخاب شود. اکنون سامسونگ 20 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، البته این عدد از سال گذشته که 23.3 درصد بود و با فروش 83.8 میلیون گوشی به ‌دست‌ آمده بود، کمتر است.

همچنین فروش تلفن‌های اپل نیز نسبت به سال گذشته کم شده و به 5.3 درصد رسیده است. در حال حاضر اپل 12.5 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد که این سهم سال گذشته 13.3 درصد بود. 45.5 میلیون دستگاه آیفون در بین ماه‌های جولای تا سپتامبر امسال توسط اپل به فروش رسیده است. این عدد نیز نسبت به ساله گذشته که 48 میلیون دستگاه بود، کمتر شده است.

تولید کنندگان چینی مانند هوآوی، اپو و ویوو به ترتیب سوم، چهارم و پنجم هستند. هر سه این شرکت‌ها توانسته‌اند نسبت به سال گذشته فروش بیشتری داشته باشند. هواوی فروش خود را از 27.3 میلیون دستگاه در سال گذشته به 33.6 میلیون رسانده و اکنون این شرکت 9.3 درصد از سهم بازار تلفن‌های هوشمند را در اختیار دارد.

اپو نیز جهش قابل‌ توجه 121.6 درصدی را در طول سه ماه سوم داشته است و فروش خود را از 11.4 میلیون به 25.3 میلیون افزایش داده است. این شرکت سهم بازار خود را نیز از 3.2 درصد به 7 درصد رسانده است. ویوو نیز یک افزایش 102 درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه می کند و فروش خود را از 10.5 میلیون به 21.2 میلیون افزایش داده است که به همین ترتیب 5.8 درصد از سهم بازار تلفن های هوشمند را در اختیار دارد.

ملیسا چاوو مدیر تحقیقات وابسته IDC این ‌چنین می‌گوید:

” تسلط سامسونگ بر روی بازار، حتی با وجود شکست گلکسی نوت 7 نیز بدون رقیب است؛ اما اثر این اتفاق بر نام این برند تا مدت‌ها باقی خواهد ماند. اگر فراخوان اول برای بازگردانی نوت 7 برای سامسونگ مهم نبود، فراخوان دوم از اهمیت بسیاری برخوردار بود. در چنین بازاری که در حال گسترش است، با نزدیک شدن کریسمس فروشندگان به دنبال سرمایه گذاری های بزرگ‌ تری با ارائه تلفن‌هایی با صفحه ‌نمایش بزرگ ‌تر مانند آیفون 7 پلاس و گوگل پیکسل هستند.”

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر